klang Startet 6.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 6.Juni.2010 Skal male båten min med topgloss fra jotun og bruke antipest som grunning-er det nødvendig å slipe antipesten for å få bedre heft? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 6.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2010 Du må nok lese på boksene om det står noko, enten på antien eller om evt forbehandling for topglossen Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Silje3 Svart 6.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2010 Hvis epoxyprimeren har herda er det nødvendig å slipe. Skal du lakkere er det uansett bra å gå over med fint slipepapir for å fjerne evt.smårusk. Før lakkering tørker eg over med lofri fille dynka med Aceton. Sitér dette innlegget Link to post
klang Svart 6.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2010 tenkte å male med topgloss før antipesten har herdet. Er ikke så kjempe nøye på finishen,men er viktig at ikke topglossen slipper Så jeg trenger ikke pusse Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 7.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2010 Følg oppskriften! Overmaling eller oversparkling av forskjellige stoffer før produktet er utherdet vil føre til gasser som stenges inne. Dette vil vise seg i form av feks små blærer seinere. Uthedet produkt skal slipes som silje3 seier. Men forsiktig med filla. Bruk heller pussepapir til å tørke med, sånn fra stooore papirruller. De fleste filler kan inneholde rester av tøymykner. Det er i så fall skikkelig slipp-middel.... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
klang Svart 7.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2010 Jeg må tydligvis ha det inn med teskje Er det slik at antipesten må være utherdet før jeg kan bruke topgloss? Med andre ord,jeg må vente ca 10 dager før jeg kan male på glossen Takker for svar! Sitér dette innlegget Link to post
klang Svart 8.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 Ser ut som det bare er å male på før den er utherdet,mail fra jotun Hei og takk for mail. For og få det beste resultatet med henblikk på heft så la Antipesten herdeut i 24 timer. Vet at det står kortere tid,men det ideelle er ett døgn.Antipesten er jo ikke utherdet før ennå noen dager.Lykke til. Med vennlig hilsen,Ole-Fredrik _____________________On 07.06.2010, .. wrote thisrequest: Hei,jeg holder på å fikse opp båten min. Skal rullemale den med topgloss ogharbegynt med å påføre antipest som grunning.Det jeg lurer på er om antipesten må utherde før jeg kan påføretopgloss,ellerom jeg skal følge "tabellen" for overmaling på antipesten?Mvh. .... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.