Muhammed Startet 28.August.2004 Link til dette innlegget Startet 28.August.2004 Jeg lurer på hvordan jeg skal bytte klinker på båten. kan jeg bytte ut klinkeme med syrefaste skruer? hvor mye større må de nye klinkene være i forhold til de gamle? er det noe annet jeg kan gjøre for å få båten tett? Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 28.August.2004 Link til dette innlegget Svart 28.August.2004 Du finner en relatert diskusjon på denne tråden: https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...0420550;start=3 Vi har noen ihuga trebåtfolk her som sikkert har gode tips. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 28.August.2004 Link til dette innlegget Svart 28.August.2004 Det å bytte klink med maskinskruer regnes som nødløsning, vanligvis brukt hvis du ikke kommer til på innersiden. Nye nagler bør være av samme type metall som de gamle. Blanding av metaller vil på sikt skape "kjemisk" råte. Har du ikke problemer med romslige hull rundt dagens nagler, så benytt samme størrelse. Vær obs på sette inn nye nagler samme veien sam de gamle sto i hullet. Naglene har firkantet tverrsnitt og vrir du naglene i forhold til de gamle kan de bli lekkasje. Må du gå opp til større nagler må du også borre opp hullene. Diameter på bor skal være samme som avstand mellom flatsidene på naglen, d.v.s. ikke så stort som diagonalen på naglen. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
ooma Svart 2.September.2004 Link til dette innlegget Svart 2.September.2004 Sett inn samme dimensjon som den sømmen du tar ut, men legg stry dyppet i tjære/linolje rundt sømmen før du setter denne på plass. Da får du en tetning som raskt trutner. Sitér dette innlegget Oso Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.