lippert Startet 7.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 7.Juni.2010 Proffpartner har for tiden en sommerkampanje som blant annet inneholder et Bahco ringskrallenøkkelsett med 3 nøkler, hvor det er fire dimensjoner på hver nøkkel. Altså to dimensjoner i hver ende. Er det noen som har erfaring med disse nøklene? Dersom de er gode er jo litt over 400 kroner for 12 dimensjoner med ringskrallenøkkler ikke ille. http://www.proffpart...od&kamprod=1255 Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Sjeldenutpå Svart 7.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2010 Har kikka på de for ei tid tilbake, men gjorde ikkje noko framstøt da iaffal, litt uvandt Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
BowFreak84 Svart 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 Har ikke erfaring med disse som har 2 dimmensjoner i hver ende, men har brukt Wurth sine og Biltemas er også prøvd som er av samme slagen, men kun 1 str pr ende. Dette er rett og slett ett genialt verksted som jeg spesiellt satt stor pris på når jeg jobber på bilverksted! Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 De multinøklene der har jeg ingen tro på er spes anvendelige.. Selv bruker jeg wurth sine fastnøkler med leddet ring og åpen kjeft.. De er helt uunværlig når man skrur på trange steder .. Skal man skru på et stilas ol , kan sikkert de kombigreiene også funke.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
2nd Trikker'n Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 Jeg er også litt skeptisk til "to dim. i hver ende". Det må bety at den største, i hver ende, bare griper toppen av mutteren. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 Disse nøklene har vel et nokså snevert bruksområde: der du ikke har plass til en skralle med pipenøkkel og samtidig ikke så trangt at du får plass til ringskrallenøkkelen (som er mye feitere enn en vanlig ringnøkkel). Det at nøkkelen passer for to dimensjoner pr ring trenger ikke bety at grepet blir så mye dårligere enn en vanlig tolvkantnøkkel, men det kan bety at det ikke er likegyldig hvordan du orienterer tolvkanten på sekskanthodet. Slik er det iallfall med disse multinøklene som skal passe både mm-, tomme- og torxhoder. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
lippert Svart 9.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 Disse nøklene har vel et nokså snevert bruksområde: Ringnøkkel er jo ofte mer praktisk en skralle og piper, og ringskraller er enda mer praktisk fordi du slipper å ta nytt "tak", men det må selvsagt være plass men det kan bety at det ikke er likegyldig hvordan du orienterer tolvkanten på sekskanthodet. Den skjønte jeg ikke. Kan du forsøke å forklare? Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Sjøtunga Svart 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 Den skjønte jeg ikke. Kan du forsøke å forklare? Jeg kjenner ikke disse ringskrallenøklene du referer til, men jeg har altså et sett med "multi" pipenøkler, og de passer ikke nødvendigvis ved første forsøk på å få tredd den nedpå sekskanten. Den går derimot nedpå ved andre eller tredje forsøk, uten at jeg gjort noen store anstrengelser for å finne ut nøyaktig hvordan dette henger sammen. Men jeg ser med det blotte øyet at disse pipene ikke er regulære tolvkanter. De er tvertimot irregulære i fasongen, og derfor kan de nok passe til forskjellige (nærliggende) dimensjoner avhengig av hvordan nøklene plasseres (vinkles) på sekskanten. Tror ikke jeg klarer å forklare det nøyere enn det... Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
lippert Svart 10.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 Godt forklart. Jeg trodde 12 kanten var regulær i sin form. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
mons Svart 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 Nøklene har en ordinær tolvkant på hver side og fester svært godt til boltehodet. Kvaliteten er bra og jeg har brukt et slikt sett fra Proffpartner relativt mye de siste to årene. Fordelen er mye verktøy på liten plass. Minuset er de gangene skruen/mutteren står "midt på en plate" ettersom det hverken er vinkling eller ledd på nøkkelen. Nøkkelen må være vinkelrett i forhold til senterlinjen på bolten noe som igjen kan føre til såre knoker. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
hegra Svart 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 Har samme settet selv og samme erfaring som mons. Godt feste på skruer og muttere og god kvalitet. Men det er litt begrenset hvor du kommer til. Kommer du først til med dem er de mitt førstevalg fordi skrallemekanismen låser ved svært små bevegelser. Altså må det være en fintannet skralle i dem som samtidig tåler hard belastning. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.