2xDiesel Startet 7.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 7.Juni.2010 Tittelen sier vel hva jeg lurer på! På forhånd takk! Sitér dette innlegget Link to post
Sydnes Svart 7.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2010 ...ikke zinkanoder i kjølesystemet på Kad300 Sitér dette innlegget Link to post
2xDiesel Svart 7.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2010 Takk for det! Vet du hvorfor? (bare nyskjerrig) Skulle tro tæringen var lik i de fleste motorer! Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 7.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2010 Tror VP prøvde seg med noen andre legeringer i kjølere etc. i en tidsperiode. Tidligere 40 og 41A motorer og andre VP diesler hadde alle sinkstaver på 80 tallet. På 41B eller P var sinken borte. Dette gjaldt også alle KAD'ene. På D serien er sinken tilbake og jeg tipper det er en grunn til det... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
2xDiesel Svart 7.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2010 Ikke fortell om grunnen Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 7.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2010 Antagelig at de har funnet ut at sink er det som beskytter best mot tæring. Slik som stort sett alle andre marinemotorfabrikanter har visst i alle år. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.