avanti21 Startet 7.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 7.Juni.2010 Hei. Er det noen som vet om det går an å skifte pluggledninger på en 92 yamaha 2 takt 75 hk 3 syl.(se bilde) uten å skifte coilene. Ser ut som det er helstøpt,litt dumt viss,da prisen er 1600 pr stk. Se også innlegg fra i går kveld- yamaha fusker etter 20 sek. Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 7.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2010 Festa med `hetter`de mener jeg..Prøvd åtrekke i dem? Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 7.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2010 Det skal gå ann å skifte bare kablene. Enten så kan du bare dra de rett ut av coilene, eller så må du vri/skru de ut. På min yamaha 225hk må jeg skru de ut. Kablene er skrudd inn på en skrue som stikker ut av coilen. De selger pluggledninger som metervare på feks biltema. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Double Weber Svart 7.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2010 Vreng først av hetta som er tredd over kabelen og inn på coilen. Deretter ville jeg prøvd å vri kabelen av. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
puddingen Svart 7.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2010 Høres ut som en god plan Weber..! Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 Ellers så koster jo brukt coil bare 300,- Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 på min 130hk v4 er det bare å trekke ledningen av 95mod Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 Nei. det går ikke på normal måte å skifte bare kabelen. Disse er plastlimt fast til coilene. Men alt er mulig om man klarer å pelle ut alle rester etter gammel ledning. Dog ikke gjør det, sannsynligheten for feil på gammel kabel er også veldig liten. Sitér dette innlegget Link to post
avanti21 Svart 8.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 såg siste innlegg litt for sent. Det er komplett umulig å skifte coilledningen på en slik coil. Den er helstøpt/limt sammen. Den er nå knust for å få se den innv, Må nok kjøpe ny. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.