Jump to content

Hvilken TV-antenne???

Marwin

Recommended Posts

Har vært igjennom det som er skrevet om emnet TV-antenne i båt, og allikevel bestemt meg for å kjøpe en Glomex antenne    :crazy:

I Maritims høstkatalog er det to typer Glomex antenner på tilbud. En som heter Compact med diameter 25cm og en som heter Marine Master som er 37 cm i diameter. Den minste koster 780,- og den største koster 1398,-.

Det store spørsmålet er da hvorvidt det er verdt pengene å betale for den største?????

Noen som har erfaringer med disse typene, og evt. vet hva som er forskjellen, og om den rettferdiggjør 600,-...

Har selv Glomex compact d=25cm, godt fornøyd, har båtkamerat med Glomex Master 37 cm og har ikke merket noe forskjell. F.eks de steder vi har fått "dårlig" signal er det ikke merkbar forskjell, eneste fordel med Master er at den har FM antenne innebygget i tillegg.

:santcheers:

M/B Månestråle

www.maanestraale.com

Hei  Så i handlekaoset før jul at Smartclub har bærbar parabol til bruk på camping,båt og hytte. Studerte ikke veldig nøye men den hadde en liten koffert til å putte alt sammen i og kosta såvidt jeg husker rundt 3000,- Så praktisk ut. 

De hadde den på SC her også, kjøpte den, kostet ca 500 kroner. Har ikke fått prøvd den enda.

(Skal koble den til en "dream-box" og få husets ungdommer til å programmere den).

I båten havner den neppe! :nono:

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Ble anbefalt denne antennen av Navigare båt og fritid. Skulle vist nok være fantastisk !

Noen som har erfaringer med denne ?

Status 360 – rundstråle

Komplett med sokkel

VHF 2-12

UHF 21-65

12 V forsterker

Art. nr. 25623

http://www.maxfritid.com/

Skal nemlig også handle meg TV antenne i vår, og vil gjerne ha ei som er OK. Derfor om noen har vært borti denne vil jeg gjerne ha info om det.

Svein

Svein H

Har selv Glomex compact d=25cm, godt fornøyd, har båtkamerat med Glomex Master 37 cm og har ikke merket noe forskjell. F.eks de steder vi har fått "dårlig" signal er det ikke merkbar forskjell, eneste fordel med Master er at den har FM antenne innebygget i tillegg.

:santcheers:

Takker for rapporten :newyearcheers: , jeg konstaterer at det altså ikke alltid er størrelsen det kommer an på..... :lol:

Ble anbefalt denne antennen av Navigare båt og fritid. Skulle vist nok være fantastisk !

Hei, var innom sørlandet caravansenter i dag og kikket på denne. Sikkert vel og bra denne saken, men koster jammen ca 900 mer enn Glomex hos Maritim, samt at selgeren der i gården sa at vanlige antenner er vel så bra som denne Status 360.Det skal legges til at prisen for Status 360 er inkl. festebrakett, det er ikke Glomex...Utfra dette er jeg vel ikke i tvil om å gå for Glomex......
  • 1 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...