maanestraale Svart 28.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2004 Har vært igjennom det som er skrevet om emnet TV-antenne i båt, og allikevel bestemt meg for å kjøpe en Glomex antenne I Maritims høstkatalog er det to typer Glomex antenner på tilbud. En som heter Compact med diameter 25cm og en som heter Marine Master som er 37 cm i diameter. Den minste koster 780,- og den største koster 1398,-. Det store spørsmålet er da hvorvidt det er verdt pengene å betale for den største????? Noen som har erfaringer med disse typene, og evt. vet hva som er forskjellen, og om den rettferdiggjør 600,-... Har selv Glomex compact d=25cm, godt fornøyd, har båtkamerat med Glomex Master 37 cm og har ikke merket noe forskjell. F.eks de steder vi har fått "dårlig" signal er det ikke merkbar forskjell, eneste fordel med Master er at den har FM antenne innebygget i tillegg. Sitér dette innlegget M/B Månestråle www.maanestraale.com Link to post
Marwin Svart 28.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2004 (redigert) Hei Så i handlekaoset før jul at Smartclub har bærbar parabol til bruk på camping,båt og hytte. Studerte ikke veldig nøye men den hadde en liten koffert til å putte alt sammen i og kosta såvidt jeg husker rundt 3000,- Så praktisk ut. De hadde den på SC her også, kjøpte den, kostet ca 500 kroner. Har ikke fått prøvd den enda. (Skal koble den til en "dream-box" og få husets ungdommer til å programmere den). I båten havner den neppe! :nono: Redigert 28.Desember.2004 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Svein H Svart 28.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2004 Ble anbefalt denne antennen av Navigare båt og fritid. Skulle vist nok være fantastisk ! Noen som har erfaringer med denne ? Status 360 – rundstråle Komplett med sokkel VHF 2-12 UHF 21-65 12 V forsterker Art. nr. 25623 http://www.maxfritid.com/ Skal nemlig også handle meg TV antenne i vår, og vil gjerne ha ei som er OK. Derfor om noen har vært borti denne vil jeg gjerne ha info om det. Svein Sitér dette innlegget Svein H Link to post
goggen Svart 28.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2004 Har selv Glomex compact d=25cm, godt fornøyd, har båtkamerat med Glomex Master 37 cm og har ikke merket noe forskjell. F.eks de steder vi har fått "dårlig" signal er det ikke merkbar forskjell, eneste fordel med Master er at den har FM antenne innebygget i tillegg. Takker for rapporten , jeg konstaterer at det altså ikke alltid er størrelsen det kommer an på..... Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Verrie Svart 29.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2004 Ble anbefalt denne antennen av Navigare båt og fritid. Skulle vist nok være fantastisk !Hei, var innom sørlandet caravansenter i dag og kikket på denne. Sikkert vel og bra denne saken, men koster jammen ca 900 mer enn Glomex hos Maritim, samt at selgeren der i gården sa at vanlige antenner er vel så bra som denne Status 360.Det skal legges til at prisen for Status 360 er inkl. festebrakett, det er ikke Glomex...Utfra dette er jeg vel ikke i tvil om å gå for Glomex...... Sitér dette innlegget Link to post
Nøtterøy Svart 29.April.2006 Link til dette innlegget Svart 29.April.2006 Tar opp igjen denne tråden jeg! Er det noen nye anbefalinger av TV-antenne til båt? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.