DB90Even Startet 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 8.Juni.2010 (redigert) Min vakre Evinrude E-tec fra 2008 fungerer ikke som den skal. Motoren går alt for sagte, den er som en 6 hk. Det som hendte er at jeg bare kjørte rolig på sjøen, når jeg skulle gi på for å komme meg hjem så kom det en mye grovere lyd og motoren gikk ufattelig tregt. Det kommer ikke noen direkte stygge ulyder, det er bare det at den blir litt grovere i lyden. Er det noen som vet hva problemet kan være? Det er jo utrolig kejdelig med en så fin ny motor bare blir slik uten videre... Vil helst prøve å holde meg unda verkstedet i første omgang, har ikke så mye penger i disse dager ;] Redigert 8.Juni.2010 av DB90Even (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
los Svart 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 Det er vel 3 års uavkortet garanti på disse motorene+at du ikke har hatt førstegangservice ennå. Dra til veksted/forhandler med den er mitt tips.Og få en uttalelse derfra. Det koster deg sikkert ingenting og dessuten er det ikke smart å fikle med den selv Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 Det første du bør gjøre er å lese reglene for posting for denne tråden blir stengt hvis f.eks ikke ordet "hjelp" fjernes i overskriften. Deretter vil jeg råde deg til å ringe forhandler/verksted og overlate problemet til dem! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
DB90Even Svart 8.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 Motoren er faktisk en overligger fra 2007, så er veldig usikker på om garantien gjelder forsatt da. Får ringe evinrude norge senere i dag :) Sitér dette innlegget Link to post
Wado2dan Svart 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 Hei. E-tec'n har et sikkerhets program slik at motoren kun vil fungere på sakte fart (litt over tomgang) Dette vil legge seg inn hvis hjernen på motoren oppdager en feil. Dra til nærmeste Evinrude verksted og be dem kjøre en sjekk,så tror jeg nok at du vil kunne frese rundt igjen snart. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 Motoren er faktisk en overligger fra 2007, så er veldig usikker på om garantien gjelder forsatt da. Er den kjøpt ny i 2008 så er den vel to år mht garanti dessuten så gjelder vel også Forbrukerkjøpsloven som gir deg reklamasjonsrett i inntil fem år? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Kiekhaefer Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 (redigert) Det høres ut som en deffekt innsprøytnings injektor,da vil den ikke gå på alle sylinderene. Jeg har et lite spørsmål til deg,når du starter motoren går den da på alle sylinderene når motoren er kald? men starter å fuske når den oppnår driftstemperatur,dette er et typisk symptom på en ødelagd injektor. Redigert 9.Juni.2010 av Jonnyrude (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 14.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2010 etterlyser fortsettelsen..... Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
puddingen Svart 14.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2010 Ja! Hva skjedde..? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.