AndréR Startet 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 8.Juni.2010 HEi Har havarert et stempel og foring i maskina mi. Er revet i foring og stempel. Dette skjedde kun 4 timer etter overhaling der det samme hadde skjedd på en annen sylinder. Hva kan grunnen til dette være? Skal sies at han som overhalte motoren glemte å dra til pluggen i bunnpanna så all oljen rant ut under kjøring. Maskina ble stoppet med en gang oljetrykket begynte å falle. Kan dette være årsaken til havari nr 2? Motor ble som sakt stoppet før alarm på lavt oljetrykk kom inn. Men må jo få start på dette igjen. Vurderer å bytte alle foringer, stempel, kryssbolter, oljedyser og rådelager. Billigste jeg har funnet er ca 30000 i deler. Det var Auto23. Noen som billigere tror dere? Mulig å få tak i dette fra en lastebil eller noe? Er vel ikke så smart å bytte kun den cylinderen som havarerte denne gangen? Håper på noen lure svar nå :) André Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 Jeg kan ikke se noen god grunn til å skifte de andre sylindrene, hvis de ikke er mye slitt. Men oljedysene ville jeg ha byttet, samt spylt godt gjennom oljekanalene. Hva med ham som overhalte motoren sist gang, har ikke han et visst ansvar for jobben han gjorde (dårlig)? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
AndréR Svart 14.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2010 Jeg syns han burde ha et visst ansvar men jeg har nettopp kjøpt båten og det er han jeg kjøpte den av som skal ordne det. Bare pøver å hjelpe han litt med delene. Tror det blir til at jeg hever hele kjøpet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.