Jump to content

Deler til AQAD40A 165 hk

AndréR

Recommended Posts

HEi

Har havarert et stempel og foring i maskina mi. Er revet i foring og stempel. Dette skjedde kun 4 timer etter overhaling der det samme hadde skjedd på en annen sylinder.

Hva kan grunnen til dette være? Skal sies at han som overhalte motoren glemte å dra til pluggen i bunnpanna så all oljen rant ut under kjøring.

Maskina ble stoppet med en gang oljetrykket begynte å falle. Kan dette være årsaken til havari nr 2? Motor ble som sakt stoppet før alarm på lavt oljetrykk kom inn.

Men må jo få start på dette igjen. Vurderer å bytte alle foringer, stempel, kryssbolter, oljedyser og rådelager. Billigste jeg har funnet er ca 30000 i deler. Det var Auto23. Noen som billigere tror dere?

Mulig å få tak i dette fra en lastebil eller noe?

Er vel ikke så smart å bytte kun den cylinderen som havarerte denne gangen?

Håper på noen lure svar nå :)

André

Jeg kan ikke se noen god grunn til å skifte de andre sylindrene, hvis de ikke er mye slitt. Men oljedysene ville jeg ha byttet, samt spylt godt gjennom oljekanalene. Hva med ham som overhalte motoren sist gang, har ikke han et visst ansvar for jobben han gjorde (dårlig)?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...