Jump to content

Hvilken er den mest stillegående/ beste vindgeneratoren?

Mats (Hero107)

Recommended Posts

Vi har en Air Breeze og i vind under 10knop så er det hjelpesløst lite effekt å hente slik det er hos de fleste/alle vindmøller for båt så da slår vi den ikke på, ved vind fra +10 til 25knop så er den å regne som lydløs, vi har heller ikke så mye støy inn i båten av den at det er sjenerende.

Selvsagt kunne vi valgt en mølle av de typene som støyer mindre når det blåser minus 10knop men hva i alle verden skal man med 1ampere her og en ampere der når forbruket er 250 i døgnet, enten så må det monne litt eller så kan man like godt lade med diesel

Vi har i tillegg 130W solceller og hadde jeg kunnet velge om igjen så hadde jeg doblet++ solcellene og dreti i hele mølla antageligvis. Kanskje endrer jeg mening når vi skal seile i et annet område til vinteren.

D400 som er en tungvekter den gir ikke spesielt mye mer effekt sålenge det ikke blåser endel, Silentwind har vi sett endel av også og de er ikke lydløse akkurat men det er vel ingen mølle som gir noe igjen effektmessig

Redigert av Enzo (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...