thomas2 Startet 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 8.Juni.2010 Jeg har en saltvannkjølt motor (VP 3,0 - 4'er) ca 10år, sliter med høy kjøletemperatur og vurderer å kjøre igjennom med systemrens. Temperaturen ligger rundt 90'C ved høy belastning, skal bytte termostst og ta ut sirkulasjonspumpe for en sjekk først. Kan hende den er tæret opp? Har lest litt på forumet om systemrens og at det fungerer bra, kan impeller pumpe brukes for å sirkulere systemrens gjennom motoren eller bør jeg bruke en extern pumpe og ta bort impelleren? evt hva slags pumpe? Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 http://www.baatmagasinet.no/baatweb/cms.nsf/BladarkivoversiktWeb/C12E9E374FC8D291C1257618004811A1?OpenDocument Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
thomas2 Svart 8.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 altså kan jeg bruke en lensepumpe Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 Dette er den beste måten, men du kan også f.eks ta av sjøvannslangen og la motoren suge opp vannet i bøtta selv. Så stopper de motoren rett før det er tom og lar det stå min 2 døgn. Gjorde dette på en feber syk MD21B en gang. Neste gang jeg fyrte opp løp jeg rett til eksosutslippet og der kom det mye gørr ut og motoren var frisk etterpå. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
thomas2 Svart 9.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 når det er kjørt igjennom med systemetrens må det vel skiftes sinkanoder på motor om det finnes på saltvannskjølt system da? Sitér dette innlegget Link to post
thomas2 Svart 10.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 Tok ut termostaten idag, så ikke så værst ut men. Tror ikke den har vært skiftet noen gang. Kjørt igjennom med systemrens så nå skal det godgjøre seg i et par dager, får krysse fingrene at feberen forsvinner. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 Om sinkanodene dine var tæret vill jeg byttet dem, om de var fine og hele ville jeg tatt de av før rensen. Ser du har satt igang, så da ville jeg byttet etterpå. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
thomas2 Svart 21.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2010 tok første testrunde i går etter runde med systemrens og termostat skifte, temp sank med over 10 grader, håper det holder seg. Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 21.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2010 Det hadde vært interessant om du satte inn den gamle termostaten igjen, og tok en prøvetur. Da kunne du isolert effekten av systemrens vs. termostatbytte. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
thomas2 Svart 24.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2010 holder en knapp på termostaten i mitt tilfelle da motoren ikke er mer enn 8-10 år, termostaten så risig ut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.