Jump to content

Bruk av systemrens

thomas2

Recommended Posts

Jeg har en saltvannkjølt motor (VP 3,0 - 4'er) ca 10år, sliter med høy kjøletemperatur og vurderer å kjøre igjennom med systemrens. Temperaturen ligger rundt 90'C ved høy belastning, skal bytte termostst og ta ut sirkulasjonspumpe for en sjekk først. Kan hende den er tæret opp?

Har lest litt på forumet om systemrens og at det fungerer bra, kan impeller pumpe brukes for å sirkulere systemrens gjennom motoren eller bør jeg bruke en extern pumpe og ta bort impelleren? evt hva slags pumpe?

Dette er den beste måten, men du kan også f.eks ta av sjøvannslangen og la motoren suge opp vannet i bøtta selv. Så stopper de motoren rett før det er tom og lar det stå min 2 døgn. Gjorde dette på en feber syk MD21B en gang. Neste gang jeg fyrte opp løp jeg rett til eksosutslippet og der kom det mye gørr ut og motoren var frisk etterpå.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...