Wankel Startet 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 9.Juni.2010 Har en god del slakk på rattet som jeg gjerne skulle hatt bort. Det sitter mekanisk teleflex styring på båten. Er det noe justeringsmuligheter på de, eller er det noe som er utslitt og må kjøpes nytt ? Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 (redigert) Heisann, jeg sliter med det samme. Det virker som om det er ekstra mye dødgang på rattet og båten blir vanskelig å holde på rett kjøl Er det noe man kan fikse og hvordan? Redigert 9.Juni.2010 av SelQueen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 Jeg har aldri sett noen justering på Teleflex styring, så jeg tipper at bytte av styresnekke og wire er det eneste som hjelper desverre... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ivar Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 tror nok det er som index sier, det oppstår slakk flere steder i systemet. Framme i snekka, litt i selve kabelen, og litt bak ved innfesting til motor/ror. Spesielt de minste snekkene (Morse 230 / TFX T66) som er beregnet opp til 55hk blir fort slarkete. Fins også doble systemer å få kjøpt, beregnet for løpsbåter. Her kan man spenne opp kablene mot hverander og på den måten minimere slakken. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Wankel Svart 9.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 (redigert) Hvor mye kommer bytte av wire og snekke på a, sånn ca ? Vet ikke hva slags type Teleflex som var vanlig i 1984, men prisene er kanskje nokså like ? Redigert 9.Juni.2010 av Wankel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 Et par tusen må du vel regne med, alt etter hvilken type snekke og lengde på kabel du trenger. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.