vidarwes Startet 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 9.Juni.2010 Hei Siden jeg er igang med å planlegge kjøp av min første båt, har jeg noen spørsmål til dere erfarne båtfolk :) Har alltid hatt sans for Draco sine båter, så er nå igang med å titte på forskjellige utgaver. Har vel kommet frem til at Draco 18 DC eller ST er de mest aktuelle i min prisklasse 70-80 tusen. Spørsmålet jeg har er: Volvo Penta AQ 151A med 290 drev eller Merccruiser 3.0 Er det noen stor forskjell på disse motorene? Er det noen kjente feil som jeg burde være spesielt på utkikk etter? Er det noe vesentlig forskjell i bruk av bensin? Ser at det varierer veldig i oppgitt hastighet. fra 30-35. Hva er riktig? Takker for alle som gidder å ta seg tid til å svare meg :) Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 jeg ville gått for volvomotor - billigere deler og lettere og få tak i evnt brukt 151 motoren er ganske lik 740 volvo sin blokk og topp er det samme - lettere og skru på drev brukt er også meg bekjent billigere og få tak i og flere og velge mellom hvorfor ikke titte på 20 foter med litt småtteri og plundre med??? er ikke så stor forskjell i pris men "dobbelt"så stor innvendig Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Executive Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 Jeg mener begge motorvalg er ok. Men jeg har da en forkjærlighet for Alpha One drev. enklere saker finnes vel ikke....Billige deler også og belgbytte hvert 5 år mot hvert andre for VP. Som første båt anbefale jeg å gå etter den som virker best og er best vedlikeholdt. Med mindre du ønsker å skru heller enn å være på sjøen. Dette er etterhvert gamle båter. Og det finnes nok litt av hvert i markedet. Bensinforbruk vil være nogenlunde likt. Lykke til og sjekk for all del www.dracoclub.dk Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
vidarwes Svart 9.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 Takk for fine svar karer :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.