goat Startet 9.Juni.2010 Del på Facebook Startet 9.Juni.2010 Mange nettsider oppererer med forskjellig informasjon angående båtførerbevis. Noen sier man må ha beviset for å kjøre motor større enn 25hk. Mens andre sier vi trenger beviset for å kjøre moter med 25hk eller mer. Hva er korrekt? Kjører jeg ulovlig med min 25hk uten bevis? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 9.Juni.2010 Del på Facebook Svart 9.Juni.2010 Er du i tvil så kjører du ulovlig. Heiter hunden min frode? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Jens_P Svart 9.Juni.2010 Del på Facebook Svart 9.Juni.2010 Dette sier forskriften: Kapittel III. Krav til båtførerbevis mv. § 7. Kvalifikasjonskrav Fører av norsk fritidsbåt som: a)har lengde over 8 meter (26,25 fot), eller b)har motor med større ytelse enn 25 HK/19 kW, skal inneha norsk båtførerbevis eller gyldig kvalifikasjonsbevis. Så 25,0hk er OK, 25,1hk er for stort. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
free Svart 9.Juni.2010 Del på Facebook Svart 9.Juni.2010 Ja det går fint, om du er født før 1980. Sitér dette innlegget Link to post
knetrom Svart 9.Juni.2010 Del på Facebook Svart 9.Juni.2010 Er båtførerprøven obligatorisk?Ja. Hvis du skal føre båt over 25 hk, eller 8 meter, må du ha båtførerbevis hvis du er født 1.1.1980 eller senere. Ordningen vil trolig omfatte ca. 170.000 båtførere. Sakset fra Sjøfartsdirektoratet sine sider, http://www.sjofartsdir.no/no/Vis_Sjovett/Obligatorisk_batforerbevis/Sporsmal-og-svar/ Altså 25hk er lov uten båtførerbevis, ingen grunn til å begynne å selge 24,9-hestere. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 9.Juni.2010 Del på Facebook Svart 9.Juni.2010 Jeg vil andbefale deg og ta den uansett. har sett mye idiotkjøring. Jeg skulle ha full kasko på min båt. Forsikringsselskapet krevde at jeg tok båtførerprøven. jeg tok båtførerprøven på fredag får å kjøre min 9,9hk. Hvor stor båt kan jeg nå kjøre? Med hvor stor motor? Mvh Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
BowFreak84 Svart 9.Juni.2010 Del på Facebook Svart 9.Juni.2010 Holder på med med kurset nå, og vi lærte at man kan kjøre motor t.o.m 25 HK og båt inntil 8 meter uten prøven. knop var det ingen begrensninger på. Vil uansett anbefale deg og ta prøven, mye bra og lære og jeg håper den blir pålagt ALLE UANSETT ALDER... Sitér dette innlegget Link to post
goat Svart 9.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2010 Jeg vil andbefale deg og ta den uansett. har sett mye idiotkjøring. Jeg skulle ha full kasko på min båt. Forsikringsselskapet krevde at jeg tok båtførerprøven. jeg tok båtførerprøven på fredag får å kjøre min 9,9hk. Hvor stor båt kan jeg nå kjøre? Med hvor stor motor? Mvh Fredrik Holder på å ta beviset nå, er med i nettkurset som Poseidon har her inne, men har bare vært sabla treig med å lese. (fikk boken i januar ) Sitér dette innlegget Link to post
sveini 95 Svart 10.Juni.2010 Del på Facebook Svart 10.Juni.2010 pass på ka dok svare på dette spørsmåle!!! det er et nytt lov forslag i systeme der at di har sitmange mange flere skal ta det pga. di har sitt på hvor ulykkene skjer så siden di fleste skjer hos di som er i mellom 30 -60 år vil di nok øke grensen fra 1980 til 1950.... Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 10.Juni.2010 Del på Facebook Svart 10.Juni.2010 jeg tok båtførerprøven på fredag får å kjøre min 9,9hk. Hvor stor båt kan jeg nå kjøre? Med hvor stor motor? I min naivitet så hadde jeg trodd at du visste det nå etter å ha avlagt, og bestått (?), prøven? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sjeldenutpå Svart 10.Juni.2010 Del på Facebook Svart 10.Juni.2010 hihihihi.... fin den mouche Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Mouche Svart 10.Juni.2010 Del på Facebook Svart 10.Juni.2010 Det er i allefall god dokumentasjon på hvor verdifullt det er å ha innført denne obligatoriske prøven og hvor vanskelig det er å bestå. Lenge leve den økte sikkerheten til sjøs! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sjeldenutpå Svart 10.Juni.2010 Del på Facebook Svart 10.Juni.2010 pass på ka dok svare på dette spørsmåle!!! det er et nytt lov forslag i systeme der at di har sitmange mange flere skal ta det pga. .............(...........)......... Man forholder seg til gjeldende regelverk vettu Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
sveini 95 Svart 10.Juni.2010 Del på Facebook Svart 10.Juni.2010 Man forholder seg til gjeldende regelverk vettu ja men lov endringen er på høring og kan komme fort og er du ikke klar over det så går du på en smell Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 11.Juni.2010 Del på Facebook Svart 11.Juni.2010 I min naivitet så hadde jeg trodd at du visste det nå etter å ha avlagt, og bestått (?), prøven? Burde egentliog vite det, men jeg fikk bare spørmål om fart+lengde på båt til en under 16 år Jeg mener det er 25 hk er grensa Mvh Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 11.Juni.2010 Del på Facebook Svart 11.Juni.2010 Kjører jeg ulovlig med min 25hk uten bevis? Dette var spørsmålet Er du i tvil så kjører du ulovlig. vi fikk ingen alder Så 25,0hk er OK, 25,1hk er for stort. + Ja det går fint, om du er født før 1980. jeg tok båtførerprøven på fredag får å kjøre min 9,9hk. Hvor stor båt kan jeg nå kjøre? Med hvor stor motor? Holder på med med kurset nå, og vi lærte at man kan kjøre motor t.o.m 25 HK og båt inntil 8 meter uten prøven. knop var det ingen begrensninger på. pass på ka dok svare på dette spørsmåle!!! .... slapp av , man går ikkje på ein smell om man forholder seg til gjeldende regler... Blir det nye regler og nye spørsmål, så blir det nye svar Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
ADNOH Svart 13.Juni.2010 Del på Facebook Svart 13.Juni.2010 Denne her kan du med andre ord kjøre uten båtførerbevis! http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=22853633 Sitér dette innlegget 2015 Mazda 2016 US Ford Link to post
Sjeldenutpå Svart 13.Juni.2010 Del på Facebook Svart 13.Juni.2010 Viser det på profilen hvor gammel du er? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
BowFreak84 Svart 20.Juni.2010 Del på Facebook Svart 20.Juni.2010 under 16 år: 10 HK 10 Knop 8 Meter Over 16 år uten båtførerbevis: 25 HK 8 meter (ingen knops begrensning) Over 16 år (født etter 1980) med båtbørerbevis: Båt intil 15 meter (ingen knops eller HK begrensning) Sitér dette innlegget Link to post
sveini 95 Svart 20.Juni.2010 Del på Facebook Svart 20.Juni.2010 under 16 år: 10 HK 10 Knop 8 Meter... Knoppen går bare på motorbåter hvis du segler eller motrsegler så kan du stryke knoppen Sitér dette innlegget Link to post
BowFreak84 Svart 20.Juni.2010 Del på Facebook Svart 20.Juni.2010 Det er mye mulig, men det er hvertfall reglene for og føre motorbåt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.