Jump to content

Hva er erfaringen med bruk av fordelskort/"bensinkort" ved fylling

Sealine37

Recommended Posts

Disse kortene fordrer som oftest at butikken man handler hos er kategorisert som Bensinstasjon for å få rabatt på drivstoff. Min erfaring er at de fleste marinaer ikke er registrert hos Visa/Mastercard som bensinstasjoner og man får dermed ikke rabatt.

Jeg har også samme erfaring med Kash! Visa som Gerhard skriver, jeg bruker det ikke lenger, sluttet å bruke det når de gikk ned til 1% på drivstoff.

Til bilen bruker jeg NAF Fordel Extra som gir meg ~70 øre rabatt, men det fordrer at det er en stasjon i Statoil-kjeden. I Oslo så mener jeg å huske at Statoil på Lindøya er kategorisert som bensinstasjon, men den hører til fåtallet med slik status.

For min del går det greit, vi har få marinaer på Hurdalssjøen og fylling skjer vha medbrakt(e) kanne®.. :)

Frode.

Jeg bruker Coop-kortet på Esso. Det gir 30 øre i rabatt pr liter. Og det blir endel i løpet av en sesong. Fyller i 25 liters dunker og tar med til havna. Til nå har jeg fylt 300 liter, det blir 90 kr inn på medlemskontoen. Og i tillegg er jeg ikke avhengig av å fylle når jeg er på tur med båten, så da fyller jeg dunkene søndagskvelden da prisen er lavest...

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Virker som om man ikke får noen rabatt på pumpene på marinaer (?, og når det gjelder vanlige bensinstasjoner så tror jeg den beste rabatten fåes hos Statoil med NAF-kort. 30 øre rett på pumpepris (hos alle stasjoner) samt 4% på beløpet og utsatt betaling/kreditt ved fylling hos Statoil. Det betinger jo et NAF-medlemsskap som ikke er gratis, men kanskje man har allikevel?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Har nylig hatt en diskusjon med Statoil ang COOP-kort.

Det viste seg at mange av fyllingene ikke gav den bonusen ( etterutbetalingen) som er lovet.

Dette skyldes delvis at mange av kortleserene til Statoil belaster visadelen av kortet. Da blir det kredittkjøp og ingen rabatt.

Det var også flere andre tilfeller der den vanlige bankkortdelen var belastet uten at jeg fikk bonus.

Det endte med at jeg fikk utbetalt bonusen på alt jeg hadde fylt hos statoil på to år uavhengig av om jeg hadde fått den før eller ikke.

Anbefaler å følge med ettersom de ikke kunne forklare hvorfor bonusen ikke ble registrert selv om COOP-kortet ble registrert i leseren.

Regner med at det er mange som mangler denne bonusen.

Mons

Mons

• 1 år senere...

Bruker denne tråden.

Eg lurer på hvilen dieselkort er det bra å bruker når eg bunkre her på vestlandet, mest i Bergen området. noen som vet eller har gode erfaring?

Det fins så maaange kort her ute i markedet, men eg har problemer med å fange opp hvilken som er bra/best.

Redigert av torbi (see edit history)

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Hei!

Bruker 365 Mastercard, fylling av diesel. Kortet gir fast 3,65% rabatt på drivstoff på alle fyllestasjoner, pluss 30 øre ekstra på Esso.

Dette har fungert veldig fint stort sett alle plasser vi har fyllt, Kun en plass vi ikke fikk, og det var på vei inn til Halden.

Kontaktet da kortseskapet... Og der var fyllingen registrert som kioskkjøp. altså ingen rabatt :headbang:

Bruker også 365. Eneste ulempe er at en må selv endre innbetaling hver måned. Hvis du ikke gjør noe så trekker de kun 250 kroner. Og da begynner rentene fort å komme. Men endrer du selv beløpet som skal betales hver måned så er alt ok. Du får uansett utskrift i posten, så det,er bare å logge seg inn i din nettbank og endre beløpet på forfall fra 250 til det som er utestående saldo (ref utskrift som kommer i posten).

Har ikke funnet noen andre rabattkort for drivstoff som er like gode.

Bruker "Cresco Car" naar jeg fyller Diesel paa baaten. Er 3 eller 4% rabatt aa hente.

En ting som irriterer meg med det og andre rabatt kort, er at det ligger en sperre paa kr. 1000,- i kortet.

Etter aa ha fylt for 1000,- paa automat stopper fyllingen. Pistolen maa tilbake paa pumpa. kortet inn i automaten pa nytt, pin koden paa nytt. hente pistolen aa faa plassert den paa nytt i paafyllingshullet.

Saa er det aa fylle for 1000 lappen igjen for neste stopp. Skal man fylle 1000 liter er fyllingen en langdry prosess.

Bruker jeg det Vanlige visa kortet fra banken, kan jeg fylle uten denne begrensningen.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

• 4 år senere...

Har prøvd å fylle inne i Dolviken et par ganger ved bruk av 365 Mastercard, det fungerte ikke. Det eneste kortet som virker å fungere på denne fyllestasjonen er vanlig debetkort. 

Flere steder som kun tar debetkort, det er rimeligst for butikken/pumpeeier.

Har også en delt erfaring med 365-kortet ved Hillevågsvannet i Stavanger. Bruker jeg det på kortautomaten utenfor butikken, får jeg rabatt, men må kanskje dra kortet to-tre ganger for å få full tank (200 liter bensin). Virker som det ligger en makssperre på automaten. Bruker jeg kortet i skranken inne i butikken, får jeg ikke rabatt - det brukerstedet er ikke registrert som "bensin/drivstoffleverandør" som gir cashback. Forstå det den som kan :confused:

Da jeg var i marina bransjen så virket ikke rabattkort hos oss. Det vil si, kjedeuavhengige kort kunne kanskje virke. Men rabattkort fra selskapet vi fikk drivstoff fra virket ikke. Årsaken til dette er at oljeselskapene ikke vil at de skal fungere på marinaer.

Det blir for kostbart for de...

Kortene er i utgangspunktet ment for bilstasjoner. En gjennomsnittsbilist fyller ca 1500 liter i året. Med rabatt på 30 øre gir det et prisavslag på 450 kr pr år. Ca 75% av disse kundene betaler inne på stasjonen. Da blir det gjerne pølse, brus og bolle samtidig. Da har du allerede handlet opp rabatten + litt til.

Siden de aller fleste marinaer er frittstående så får ikke selskapene inn samme inntekt på brus og boller. Samtidig som man som regel har mye høyere volum.

Produsert i båt, oppvokst i båt, jobbet med båt, alltid hatt båt. Men dessverre akkurat nå "kaptein skuteløs"

"I went to find myself. If I come back before I find myself, please, tell me to wait for me”

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...