Tonyoe Startet 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 10.Juni.2010 Hei. Under rep/service på bensintanken oppdaget jeg en ledning fra påfyllnings-stykket og ned i tanken(inne i slangen) Den var strippet helt og løs i enden. Er det noen som vet fuksjonen med denne? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 Det er en kabel som skal forbinde metallet i påfyllingen med metallet i tanken. Forhindre mulighet for at statisk elektrisitet kan føre til gnist. Veritas-krav. Sitér dette innlegget Link to post
Tonyoe Svart 11.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2010 OK. Dette fungerer da kun når det er mye bensin i tanken, siden kabelen bare stakk halveis ned i tanken og bensinen blir en ledende part. Det er kanskje en ide å legge ny kabel på utsiden av slangen, som sitter fast på tanken og påfyllingen? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 11.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2010 jeg har sett på mine at det er ledning vertfall mellom tank og jording og evnt tank til påfyllingstussen Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Tonyoe Svart 14.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2010 Med - koblet til tanken, hva skjer da hvis det blir en koblingsfeil og det tilføres + gjennom tankmåleren for eks. ? (eller andre kabler) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.