Aquadoren Startet 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 10.Juni.2010 Tenkte å bytte ut ankeret mitt på ankervisjen i fronten med et syrefast. Kjettingen er ikke syrefast. Kan jeg koble de i hop eller må jeg gjøre noe for å unngå tæring? Kunne vært aktuelå sette på 1 meter med syrefast kjetting i enden også...t Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
lippert Svart 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 Vi har nå hatt en syrefast svirvel mellom galvanisert anker og kjetting i 6 år uten problemer. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Christensen Svart 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 Vi har nå hatt en syrefast svirvel mellom galvanisert anker og kjetting i 6 år uten problemer. Gærning!! Går sikkert fint, men til fast installasjon under vann ville jeg nok vært mere betenkt! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Aquadoren Svart 10.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 Regner med det er varmgalvanisert kjetting(den er mørkegrå) jeg har. Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
Lazy Svart 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 Jeg har galv kjetting/anker og rustfri sjakkel. Riktig nok er disse noen år gammel og det tærer plutselig veldig !!! De første 3-4 meterene etter sjakkel er så tært at det var rett før den sleit og flere steder er den blitt helt brun. Jeg byttet hele lengden med ny kjetting og monterte en koblingsløkke mellom anker og kjetting. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 (redigert) Jeg synes det er vanskelig å forstå at dette skal skyldes sjakkelen. Høres mer ut som om galvaniseringen har blitt ofret etter hvert(?), som enhver offeranode vil bli med tiden. Det er kanskje logisk at den nedre delen av kjettingen vil bli mest utsatt? Redigert 10.Juni.2010 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.