Enzo Startet 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 10.Juni.2010 Jeg har en Yamaha Malta 3hk påhenger, kjøpte den for 2-3år siden , den var da aldri brukt og vi har ikke brukt den mer enn 5min noen få ggr. Nå skal det jo være en kjølevannstråle på denne men det er det ikke, leser i manualen at om det ikke kommer kjølevann så skal man levere den inn til forhandler, står ikke noe om hvor man finner en eventuell impeller om det er slikt på en påhenger. Er det noen som har tips til hvor jeg skal begynne så jeg ikke skrur unødvendig ? Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 Sjekk først at det ikke bare er noe salt i utløpet. Kan f.eks stake opp litt med litt tykk fiskesen eller lignende. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 10.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 Prøvde å blåse i hullet der vannet skal komme ut og da kunne jeg blåse rett igjennom så det kom ut luft nede ved propellen Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 Impeller sitter gjerne i overkant av undervannshuset. Mao du må demontere undervannshuset fra stammen for å komme til. Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Roger`n :) Svart 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 Den sitter rett over proppellen... er et lokk der som du kan åpne, av med det så ser du en gummi proppel sak... da er nok resten lett match Sitér dette innlegget Link to post
stigbåt Svart 11.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2010 Det er nok ikke så enkelt at du kun åpner ett lokk. Impelleren sitter slik den gjør på "alle" påhengsmotorer. Med andre ord, undervannshuset må ned. Se vedlagt link: http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Outboard/1990/3SD/LOWER%20DRIVE%201/parts.html Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 13.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2010 Da demonterte jeg undervannshuset og fant en impeller der bladene var veldig bøyde, modifiserte den litt så den passet inn feil vei og monterte igjen og nå fungerer det igjen etter prøvekjøring Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.