sera Startet 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 10.Juni.2010 Eg har godt merkbar dødgang (ca. 10 cm) på begge rattene (inne og ute styring),er dette normalt? Sitér dette innlegget Link to post
fs Svart 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 Ihvertfall langt mer dødgang enn jeg har på min Bosvik. Luft/for lite olje? Sitér dette innlegget Link to post
sera Svart 10.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 (redigert) Lite olje kan det ikkje vere, da eg har montert ein plastslange med beholder Fylt med litt olje)istaden for lufteskrue.(dette på grunn av at på varme dager kom det ein del olje ut av lufteskruen) Skal det være dødgang i heile tatt? Redigert 10.Juni.2010 av sera (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fs Svart 12.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2010 Litt dødgang, men dette er minimalt. Dobbeltinstallasjon hos meg også (ute/inne) Styringen er forøvrig av "gammel årgang" PS Jeg har faktisk mer slark på en splitter ny hydraulisk styring jeg monterte på en 115hk påhenger. Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 12.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2010 Jeg merket med litt slark, ca 1cm på en Sleipner hyd styring jeg monterte på påhengeren. Men, legger merke til at sylinderen beveger seg i når jeg tar opp slarken, og ser samtidig at denne slarken fordeler seg jevnt på rotasjonspunktene på styrestaget fra sylinderen til motoren. Kan ikke være mekanisk slark du har da, og ikke hyd slark? Alternativt, kan jo også være slark mellom rattet og pumpeakslingen, at "tappen" er slitt. Kan du jo lett se i tilfelle med å se på akslingen mens du dreier rattet frem/tilbake. Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 12.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2010 Min erfaring fra arbeid med å montere autopilot er at Bosvik er svært tilgjengelig på telefon og gir gode råd. Det kan være en ide å ta en prat med dem. Jeg har ikke telefonnummeret her og nå, men de finnes på nett. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.