Jump to content

Hasla 26 med peugeot diesel går varm.

Roger`n :)

Recommended Posts

Jeg er en relativ ny båteier av en eldre Hasla 26 med peugeot diesel motor, båten har gått i arv og jeg håper noen kan hjelpe en fremtidig skipper...

har så vidt putra litt rundt men oppdager at motoren går varm i tide og utide ikke noe speseilt mønster. noeng ganger er det varmt etter kort tid mens andre ganger tar det lang tid på ca samme turtall. kan det være noen tette rør??? er det salvann/ferskvann kjøling???

jeg bor ganske langt unna der båten står men har tenkt til å ta sjøveien nærmere hjemmet men føler meg ikke trygg før dette er i orden.

Så håper noen hjelpsomme sjømenn har et tips å gi meg;)

Redigert av Roger`n :) (see edit history)

Ville nok først sjekket grovfilteret (hvis du har) på saltvannsiden. Gjøre rent der. Deretter kjørt motor-rens/systemrens i kjølevannsystemet. (hvis du har). Slike unormale temperatursvingninger er ofte avleiringer i kjølevannsystemet hvis en motor har stått lenge og ikke vært i bruk. Systemrens/motorrens fikser den saken. Bare husk å fjerne sinkanodene fra motor først (hvis du har).

Gjerne kom med motoropplysninger for nærmere løsninger :sailing:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...