Bjørnøy Startet 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 10.Juni.2010 Under vårpussen av min Gimsøy Thaule 26, fikk jeg meg en ekstra jobb. Byttet til meg båten i fjor, mot en 17 fots Rana fisk. Forrige eier har ikke vært særlig flink med sinken. Alle skott gjennomføringer, var blitt røde, og måtte skiftes. Propellen så overraskende bra ut, uten rød farge. Men, så kom smellen. Akselen under propellen, var tæret noe fælt. Sinken var kun koblet til hylsa, og sikkert ikke skiftet på to-tre år. Bare stålbøylen til sinken var igjen. Varmeveksler var også tæret så mye, at den måtte skiftes. Derfor har jeg fått en ekstra uke på slipp, og ekstra utgifter. Dette er kun ment som ett varsko, mot å glemme sinken/anoder. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 Kan hende at forrige eier hadde båten liggende på en brygge med dårlig elektrisk anlegg. Da kan slikt skje at offeranoder blir spist hyppig opp og uante tæringer andre steder. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Hansi Svart 11.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2010 Det der var noen fæle bilder , makan til tæring er det lenge jeg siden jeg har sett. Godt at du oppdaget det i tide før noe alvorlig skjedde. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 11.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2010 Det var voldsomt, spørs om ikke Bartesam er inne på noe. Kan se ut som mer enn manglende anoder dette her. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Sjeldenutpå Svart 11.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2010 oæææ... min er uten zink nå på aksel. Skiftet de andre med dykker i fjor. Skal opp om nokre uker. Bør eg ta av propell og sjekke? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.