Ficher Startet 11.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 11.Juni.2010 Alle seriøse båtfolk har vel fått med seg dette varselet. MYE vind til og være juni. Rogaland: . Natt til lørdag økning til nordvest stiv kuling 15 m/s på kysten, fra om formiddagen sterk kuling 20, seint om kvelden litt minkende. Regnbyger. Om ettermiddagen lettere vær. Åna-Sira - Karmøy: Natt til lørdag økning til nordvest stiv kuling 15, fra om formiddagen sterk kuling 20, seint om kvelden litt minkende. Regnbyger, ellers god sikt. Om ettermiddagen lettere vær. Bølgehøyde ved Jæren: ca 1 m, natt til lørdag økning til 2,5-3 m og lørdag til 3,5-4 m. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 11.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2010 Det var da som bare...... og jeg som ikke er hjemme! Kunne tenkt meg en seiltur da. Sitér dette innlegget Link to post
Erling P Svart 11.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2010 Man fortøyer jo båten skikelig selv om det er sommer! Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 11.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2010 Dette er jo ingenting om man ikke skal ut på åpen hav. helt vanlig hele høsten. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 11.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2010 Jeg har vært ute på tur nå i kveldingen og merket at det frisket ganske godt på. Imorgen er det tre praksisturer, til sammen 9 timer, så vi må nok regne med noe skvett Men jeg har mer vondt av de mange som skal på sykkeltur imorgen Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 13.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2010 Jeg sykla Nordsjørittet i går. Ved Obrestad var målt vindstyrke over 20 m/s, som vi hadde midt i trynet, ispedd regnbyger. (Iflg statistikken til yr.no er dette den kraftigste vinden siden November i fjor). Kastene må ha vært opp i 25 m/s eller mer. Første gang jeg har fått slædd på sykkelen på flat asfalt pga vindkast. På stien opp mot Hå, hvor vinden kom litt mer på tvers, kunne man se syklistene ligge ca 10 grader over mot venstre for ikke å velte i vinden. Var som å sykle rett i en vegg når vinden tro til for fullt. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
alfb Svart 13.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2010 Men du gjennomførte?? Hørte det var rimelig høy prosentandel som brøt.. Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 13.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2010 Kom meg til mål ja. Men da kunne du fått kjøpt beina mine billig. De var ikke mye å ha. Litt bedre i dag, men skal ikke akkurat ut å sykle Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.