Øien16 Startet 11.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 11.Juni.2010 Hei! Lurer på hvor fort dere tror en Øien 16 fot kan gå i toppfart, med en Yamaha 4 takter, 15 hk (tatt vekk blomberingen på en 9.9)? Båten er bare kjørt ett par turer med , er kjøpt i Mai 2010 (helt ny). Motoren er kjøt sommeren 2009, er en 9.9 som er fjerna sperra fra så den er 15 hk. Den er også lite brukt ennå). Verken båten eller motoren er skikkelig innkjørt, men hvor fort tror dere den vil gå når den er innkjørt, i toppfart?? Var litt usikker på kategori, men valgte denne da. Tusen takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 12.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2010 har at øien 16 selv med 15 hk mariner 2-takt den gjorde 18 knop med 1.pers jeg har øien 16 med 20 hk yamaha 20 2-takt den gjør 22 knop med 2.pers. den vil vel gå en 17-18 knop tenker jeg med 1.pers i. for liten motor med litt last i til båten. meget bra båt! Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
borninsin Svart 12.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2010 Snakker vi her med vindskjerm og kaleskje eller åpen jolle da? Sitér dette innlegget Link to post
Øien16 Svart 12.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2010 Ok, takk for svar. Er åpen jolle uten skjerm eller noe, er jo veldig bra båt ja, er en man kan føle seg rimelig trygg i, men farta med den motoren som er på den, er ikke "den beste" for å si det sånn. Motoren er jo overraskende tung da, men det er jo en 4 takter så har vel en del og si og da. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.