Rolfy Startet 12.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 12.Juni.2010 Har byttet til meg en Clipper 17 med innenbords motor, men hva slags drev har jeg? ble fortalt at det var Alpha gen 2 pga separat olje tank, men da jeg skulle få service sa han! dette er ikke generasjon 2. Det er koblet en slange fra oljetank som går ut igjennom skroget og inn på toppen av Hekkagrgatet/drevet. Olje tanken ser ut som en vindusspyler tank og det er ikke tett lokk. kan noen hjelpe??? Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 12.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2010 Da er det nok et bravo drev du har, mest sannsynlig et bravi 1. bravo drevene har separat oljetank Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 12.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2010 Bilde? Sitér dette innlegget Link to post
Rolfy Svart 12.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2010 Ja det har jeg prøvd å legge inn , men makan til tunvint måte skal du lete lenge etter!!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Rolfy Svart 12.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2010 https://baatplassen.no/bildearkiv/23/23332/drev.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/23/23332/drev2.jpg Her er linker til bilder av drev Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 12.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2010 (redigert) Hei, dette ser ut som et gammelt "Pre Alpha" fra før 1983 Sjekk denne linken: http://www.mercstuff.com/drive_idprealpha.htm Den ekspansjonstanken for olje og slangen i toppen av drevet er nok ettermontert og ikke original. Redigert 12.Juni.2010 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
bukt Svart 12.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2010 Det er et mr "pre alpha" drev laget frem til 1983, som nevnt er den oljetanken ikke orginal . vil tro den er laget til ekspansjon da oljen i de dreven lett blir varm og ekspanderer så simringer ryker. Hatt noen slike før og ble rådet til litt lavere oljenivå for å unngå dette. Sitér dette innlegget Link to post
Rolfy Svart 12.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2010 Ja takker for svar, men der slangen går inn på toppen av drevet er det originalt med et hull for det er nedsenket spor i godset for tilkobling av ett eller annet. men ok jeg gjør som dere sier, lar slangen sitte og tanken være uten olje for å ta overtrykket. har tappet litt olje av drevet men ikke mye. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.