Jump to content

Tips til sammenliggbar krakk

eirikrab

Recommended Posts

Vi har ikke port i hekken på båten og må derfor stige over rekka. Dette er litt dillete i lengden og det kunne derfor vært kjekt med en sammenliggbar krakk som en kunne sette på brygga. Noen som har tips om hvor man kan få tak i slike? Har søkt litt på butikker som selger utstyr til båt/campingvogner ol uten hell.

Kanskje denne kan være et alternativhttp://www.enklereliv.no/productDetails.aspx?catId=0&pId=

Det var noe lignende som denne jeg tenkte på, men den virker litt lav?? Netthandel har en lik men litt høyere, men er desverre ikke på auksjon nå. Må kunne klappes sammen.

Fenderstep som nevnt er utmerket. Det henger du på rekka, trenger ikke noe veldig solid. Etter å ha kastet et blikk på Hannah V da den ankom Kragerø skjønte jeg med en gang at jeg trengte noe slikt for i det hele tatt å komme ombord. Så det ble promte anskaffet.

Jeg sjekket også litt rundt omkring for om mulig å finne en liten trapp jeg kunne bruke til å komme ombord i baugen (jeg har baugstige til bruk i uthavner o.l.). Jeg fant en trapp hos Maxbo, men den tok for mye plass og var veldig dyr. Var så innom Bauhaus i Vestby (finnes også på Lierskogen) og fant en liten trapp i lettmetall som bare kostet 2-3 hunderlapper, og som ikke tok for mye plass sammenslått. Noe plass tar den selvsagt, men helt klart det beste alternativet jeg har sett, og noe høyere enn den som er linket til i innlegg ovenfor. Hvordan den trives i fuktig sjøvannsklima vet jeg dog ikke.

Jeg kom uansett til at fenderstep var tingen. Når min gamle mor skal ombord må jeg uansett bakke inn til brygga....

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

• 6 måneder senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...