Skuta Startet 12.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 12.Juni.2010 Hei! Jeg har en Raymarine C 120 kartplotter. Når jeg var utpå i dag fikk jeg opp feilmelding "mistet posisjon". Jeg slo av kartplotteren flere ganger, men fikk opp same meldingen. Noen som har noen tips? Mvh Tarjei Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2010 Det kan være GPS antenna de som er gått i stykker. Raymarine sine pleier å være aktive - dvs at alt av mottaker og sender sitter i antenne. Det er en ikke ukjent feil. Jeg opplevde å miste posisjonen fordi det var feil med autopilot repeateren på flyen. Sea talk dataene gikk først til denne før de gikk til plotteren - og dermed stoppet alt opp. Sitér dette innlegget Link to post
Skuta Svart 13.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2010 Takk for svar Bitteliten. Får gjerne gå over ledningene til antenna først å se om alt er som de skal. Noen andre erfaringer på dette område så må de gjerne komme med de. Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 13.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2010 Visst du har antenne med lysdiode på så kan du jo titte på fargene og hvor ofte det blinker. Så kan du slå opp i manualen og sjekke hva det betyr. Min E 80 tok kvelden forrige uke, det var sea talk inngangen som var gåen. Men sjekk kablingene først. Ev. kan man låne en antenne med nabobåten. På de nye gps 125 er det bare 2 skruer å løsne + kabelpluggen. Ev. kan man koble opp med seperat strømkilde, eller kanskje nmea 0183 visst man har kabel. Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 13.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2010 Det kan være GPS antenna de som er gått i stykker. Raymarine sine pleier å være aktive - dvs at alt av mottaker og sender sitter i antenne. Det er en ikke ukjent feil. En GPS-antennne har da vel ingen sender? Den har etter hva jeg har lært og erfart kun en mottaker for satellittsignaler og hvor disse mottatte signalene kan bli presentert på en skjerm. Sitér dette innlegget Link to post
Skuta Svart 23.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2010 Det var antenna som var tatt kvelden, fått ny på plass og alt vel. Takk for hjelpen:-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.