Jump to content

Raymarine mister posisjon

Skuta

Recommended Posts

Det kan være GPS antenna de som er gått i stykker. Raymarine sine pleier å være aktive - dvs at alt av mottaker og sender sitter i antenne. Det er en ikke ukjent feil.

Jeg opplevde å miste posisjonen fordi det var feil med autopilot repeateren på flyen. Sea talk dataene gikk først til denne før de gikk til plotteren - og dermed stoppet alt opp.

Visst du har antenne med lysdiode på så kan du jo titte på fargene og hvor ofte det blinker.

Så kan du slå opp i manualen og sjekke hva det betyr. Min E 80 tok kvelden forrige uke, det var sea talk inngangen som var gåen. Men sjekk kablingene først. Ev. kan man låne en antenne med nabobåten. På de nye gps 125 er det bare 2 skruer å løsne + kabelpluggen.

Ev. kan man koble opp med seperat strømkilde, eller kanskje nmea 0183 visst man har kabel.

Det kan være GPS antenna de som er gått i stykker. Raymarine sine pleier å være aktive - dvs at alt av mottaker og sender sitter i antenne. Det er en ikke ukjent feil.

En GPS-antennne har da vel ingen sender? Den har etter hva jeg har lært og erfart kun en mottaker for satellittsignaler og hvor disse mottatte signalene kan bli presentert på en skjerm.

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...