chris210 Startet 13.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 13.Juni.2010 (redigert) Jeg har en 21' Chris-Craft som jeg kjøpte ny i 1986. Jeg fikk lakkert om de røde feltene av skroget for et par år siden, men alle puter, stoler og pynte-elementer med vinyltrekk var helt nedslitt og tildels sprukket av sol og saltvann. Jeg lette lenge etter den riktige vinylen her hjemme da det var en spesiell struktur og 4 forskjellige farger på interiøret, og jeg ville ha det helt likt det originale. Til slutt ga jeg opp og begynte å lete på nettet etter fabrikker i USA som kunne levere det jeg trengte. Great Lakes Fabrics så lovende ut, og jeg klippet av små prøver fra baksiden av en pute hvor sol og sjø ikke hadde bleket fargene. Etter kort tid fikk jeg tilbake 3 sett med større prøver fra fabrikken, og en av disse var midt i blinken. Jeg målte opp hvor mye jeg trengte og sendte en bestilling, og 2 uker senere ankom en diger pakke med vinyl. Deretter var det å lete etter noen som kunne trekke om det relativt kompliserte interiøret. Jeg sjekket ut flere muligheter og endte opp med Reidar Svendsen og sønner i Kristiansand. En grunnpris ble avtalt, interiøret demontert og sendt med fraktbil til det blide Sørland. Jeg snakket ofte med en av sønnene, og etter å ha sett interiøret viste det seg at det meste av stammene i solpute, sofa, hyller etc. måtte bygges opp på nytt. Heldigvis hadde gutta snekkerverksted som nabo, så dette var ikke noe problem. Spenningen var stor da min sønn dro til Drammen hvor en av Svendsen-gutta skulle på besøk og hadde vært grei nok til å ta med det nye interiøret dit. Sønnen min er om mulig enda mer kresen enn meg, men den reaksjonen jeg fikk på sms var klar: "Fy F..!! Dette er det flotteste jeg har sett!!" Og ganske riktig - det så utrolig lekkert ut og nøyaktig slik jeg hadde drømt om! Våren kom og det ble tid for å montere greiene, og igjen var det bare fryd og gammen: Til og med alle skruer (satt inn fra baksiden av hyller og sofarygg etc) var på plass i nøyaktig riktig posisjon, den store sol- plattformen smatt på plass i de kraftige hengslene som satt på båten med millimeterpresisjon, og nå ser båten ut som ny! På toppen av det hele var prisen høyst overkommelig og vesentlig lavere enn jeg hadde grudd meg for i utgangspunktet. Til og med Chris-Craft-logoen var brodert inn bak på stolryggene slik det var opprinnelig - dette var gøy! Disse gutta kan anbefales! Redigert 13.Juni.2010 av chris210 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ivers69 Svart 13.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2010 Dette så veldig bra ut er det mulig å spørre om hva omtrekkingen kostet. Hilsen Ivers 69 Sitér dette innlegget Link to post
Nightlife Svart 13.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2010 Lekkert! Herlig med folk som gjør en god jobb:) Sitér dette innlegget Link to post
chris210 Svart 13.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2010 Ja, hele jobben inkl. snekkerarbeid og brodering av logo kom på ca. 20.000,- Vinylen kostet kr. 7.000,- inkl. frakt fra USA Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 13.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2010 Nydelig resultat ser det ut til! Båten kan være stolt over deg Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.