Jump to content

Omtrekking av båtinteriør

chris210

Recommended Posts

Jeg har en 21' Chris-Craft som jeg kjøpte ny i 1986. Jeg fikk lakkert om de røde feltene av skroget for et par år siden,

men alle puter, stoler og pynte-elementer med vinyltrekk var helt nedslitt og tildels sprukket av sol og saltvann. Jeg

lette lenge etter den riktige vinylen her hjemme da det var en spesiell struktur og 4 forskjellige farger på interiøret,

og jeg ville ha det helt likt det originale. Til slutt ga jeg opp og begynte å lete på nettet etter fabrikker i USA som

kunne levere det jeg trengte. Great Lakes Fabrics så lovende ut, og jeg klippet av små prøver fra baksiden av en pute hvor

sol og sjø ikke hadde bleket fargene. Etter kort tid fikk jeg tilbake 3 sett med større prøver fra fabrikken, og en av disse

var midt i blinken. Jeg målte opp hvor mye jeg trengte og sendte en bestilling, og 2 uker senere ankom en diger pakke med

vinyl. Deretter var det å lete etter noen som kunne trekke om det relativt kompliserte interiøret. Jeg sjekket ut flere

muligheter og endte opp med Reidar Svendsen og sønner i Kristiansand. En grunnpris ble avtalt, interiøret demontert og

sendt med fraktbil til det blide Sørland. Jeg snakket ofte med en av sønnene, og etter å ha sett interiøret viste det seg at

det meste av stammene i solpute, sofa, hyller etc. måtte bygges opp på nytt. Heldigvis hadde gutta snekkerverksted som nabo,

så dette var ikke noe problem. Spenningen var stor da min sønn dro til Drammen hvor en av Svendsen-gutta skulle på besøk og

hadde vært grei nok til å ta med det nye interiøret dit. Sønnen min er om mulig enda mer kresen enn meg, men den reaksjonen

jeg fikk på sms var klar: "Fy F..!! Dette er det flotteste jeg har sett!!" Og ganske riktig - det så utrolig lekkert ut og

nøyaktig slik jeg hadde drømt om! Våren kom og det ble tid for å montere greiene, og igjen var det bare fryd og gammen: Til

og med alle skruer (satt inn fra baksiden av hyller og sofarygg etc) var på plass i nøyaktig riktig posisjon, den store sol-

plattformen smatt på plass i de kraftige hengslene som satt på båten med millimeterpresisjon, og nå ser båten ut som ny!

På toppen av det hele var prisen høyst overkommelig og vesentlig lavere enn jeg hadde grudd meg for i utgangspunktet. Til

og med Chris-Craft-logoen var brodert inn bak på stolryggene slik det var opprinnelig - dette var gøy! Disse gutta kan

anbefales! 4.jpg3.jpg2.jpg1.jpg

Redigert av chris210 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...