Enzo Startet 13.Juni.2010 Del på Facebook Startet 13.Juni.2010 Jeg har en Raymarine C80 som jeg skal oppgradere programvaren på i neste uke men vil jeg da minste waypoints osv som allerede er lagt inn i plotteren ? Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 14.Juni.2010 Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 Tror ikke det men du kan jo for sikkerhets skyld ta en backup ved å kopierer alle waypoint, tracks, ruter osv til en pc via en brikke og så legge tilbake etterpå om nødvendig? Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Four Seasons Svart 14.Juni.2010 Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 Etter diverse oppdateringer på min E80 har jeg vært ute for begge deler. Det kan kanskje ha noe med hvilke versjon du oppgraderer fra og til. I følge dokumentasjon fra Raymarine, så må du i noen tilfeller ta en full reset etter oppgradering. Anbefaler deg å følge denne; den omhandler også backup Upgrading the software in C70, C80, C120, E80 and E120 Displays Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 14.Juni.2010 Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 Tror det er fornuftig med slik backup, ja. Det anbefaler i hver fall Raymarine i "oppskriften" for oppgradering av sw for 120W, som jeg leste forleden. Siste pkt i prosessen var forøvrig å velge "Gjenopprett fabrikkinstillinger" som kanskje betyr at en del personlige instilligner en har gjort da må gjøres på nytt etterpå. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
roaldbj Svart 14.Juni.2010 Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 Jeg oppgraderte E120 systemet ombord og mistet ingen veipunkter. Jeg hadde imildertid alltid kopi av veipunktene på minnebrikke. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 14.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 Ok takk for innspillene Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 14.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 Press and hold down the left-most soft key, while simultaneously pressing the releasing the power key. The MFD will power on, then the words "Factory Reset" and a countdown 3...2...1 appear. You must hold in the left-most soft key throughout the entire countdown. Hvilken knapp er det ? Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 14.Juni.2010 Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 Softkey'ene er vel den nederste raden med knapper ved siden av den røde Power knappen. The left-most softkey blir vel da den rett ved siden av power knappen? Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.