zimsen Startet 13.Juni.2010 Del på Facebook Startet 13.Juni.2010 Jeg har en Honda BF 25 hk 2005 modell. Har vært litt greier med den i våres , men har nå fått synkronisert forgassere og slikt. Når den er kald så starter å går den som ei klokke både på dorge fart og full fart. MEn når den blir vartm begynner trøbbelet. Jeg fikk tips om at det kunne dreie seg om vann i bensinen så jeg gjorde rein tanken , byttet bensin slangen , og tømte gasserne. Når jeg startet opp så gikk den helt fint , som den skal gikk den , i alle hastigheter. men etter en times kjøring i dorgefart så var det pån igjen , motoren begynner å "jage" og når man gir gass blir den grov i målet og går som ei bøtte møkk. den fusker og smeller i eksosen. Hva kan dette dreie seg om , når det kun skjer når den har gått en stund? Sitér dette innlegget Born to fish - Forced to work! Link to post
GlennIversen Svart 13.Juni.2010 Del på Facebook Svart 13.Juni.2010 Ville kanskje ha sjekket plugger, termostat og eller choke-relet. Høres litt ut som at den kanskje soter ned plugger under dorging, men jeg heller mer mot choke problemer som kan komme av feks feil på termostat(føler) eller chokerelet som ikke er helt i form. Hvis du ikke har manuell choke da. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
zimsen Svart 14.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 Ville kanskje ha sjekket plugger, termostat og eller choke-relet. Høres litt ut som at den kanskje soter ned plugger under dorging, men jeg heller mer mot choke problemer som kan komme av feks feil på termostat(føler) eller chokerelet som ikke er helt i form. Hvis du ikke har manuell choke da. plugger er nettopp byttet , det samme er choke relet. kan nok være at pluggene blir litt sota ja. jeg venter på termostat så skal bytte den også. men jeg vet ikke om det er noe feil med den da , men bestilte samtidig med relet. får satse på at problemet ligger der da. takk for svar. Sitér dette innlegget Born to fish - Forced to work! Link to post
zimsen Svart 24.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2010 Drar opp igjen denne for i dag byttet jeg termostaten. Ut fra havna hadde jeg ikke de store forhåpningene , på lavest mulig hastighet så gikk den fint , men når jeg ga ørlitegrann gass så fusket den og hadde lyst til å stoppe. Men på full pinne gikk den greit.Forresten så gikk den litt fort på tomgang og lavest fart (runt 2,7 knop) , men reagerte ikke nevne verdig på justering av tomgangsskruen. Jeg kjørte motoren god og varm , gikk hele tiden fint på "dorge fart" og full pinne , men midt i mellom gikk en ujavnt. Byttet tidligere i vår bystarteren (er det chokevarmer på Norsk??) Art nr 21 på DETTE skjemaet. Utpå fjorden stoppet jeg motoren å skrudde av denne , siden jeg har fått tips om at et kan være choke problem. og her var det etter noe jeg tror en feil. Den fjærbelastede nålen som er på "bystarteren" satt fast nedi kammeret sitt. Det skal den vel ikke gjøre?? Akkurat som et var bittelitt for trangt for den og at fjæren da ikke hadde noen funksjon. Trur folket at problemet ligger her? Når jeg satte den på igjen så gikk motoren bra i alle hastigheter inn til havna. Nå måtte jeg også justere opp tomgangen igjen , for nå reagerte den på justeringen som ikke hadde effekt tiligere.og jeg fikk den til å gå på under 2 knop . Det jeg ikke skjønner er hvorfor det er for trangt for nåla!? og om det er her problemet ligger? takker for all mulig hjelp :) Sitér dette innlegget Born to fish - Forced to work! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.