Jump to content

Montasje av vindinstrument, seilbåt

tomeriks

Recommended Posts

Skal montere vindinstrument på båten: http://seatronic.no/navigasjonsinstr-navigasjonsintrumenter-c-85_139/nasa-clipper-vind-p-390

Har ett spørsmål, som jeg håper at noen her kan hjelpe meg med:

Montere dekkskontakt: Ledningen fra giveren til instrumentet har 4 ledninger. 3 tynne, og en litt tjukkere. Er det noe farlig å kutte denne ledningen ved dekk og montere dekkskontakt?? Vil det forstyrre/svekke signalene fra giveren?

På forhånd takk!

Det er vel vanlig å gjøre men tror at jeg kanskje ville ha brukt slike små silikonfyllte skjøtekontakter som klypes fast på ledningen. Disse må klippes bort ved demontering. Kan jo legge noen desimeter med ekstra ledning. Jeg har hatt skjøter på ledningen til mine instrumenter og det har fungert helt greit.

Jeg ville ha gjordt det uten tvil.

Jeg hadde heller spandert en skikkelig vanntett skjøtekontakt, alternativt en kabel gjennomføring i dekk og skjøtet kabelen under dekk.

Men jeg hadde også valgt et instrument med datautgang. Det tror jeg ikke den du velger har.

Takk for svar begge.

Jo, det er det som er så bra med denne. Den har NMEA, og at butikkene ikke reklamerer med dette synes jeg er merkelig.

Kjøpte den forøvrig billigere fra England. Halv pris.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...