Lazyjack Startet 14.Juni.2010 Del på Facebook Startet 14.Juni.2010 Jeg holder på å bestille en ny rulle-fokk/genoa ca. 105%(29kvm.) for å bruke i vind over 10 m/s til min 38 fots båt. Tilbudet jeg har fått fra Leesails er et seil i crosscut dacron med dukvekt 8.6oz. Spørsmålet mitt er om dette er en fornuftig dukvekt for et seil som skal kunne brukes i relativt mye vind? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 14.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 Dump! Det må da være noen som vet noe om dette her i kveld! Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 14.Juni.2010 Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 Har ingen anelse. Hvis du spesifiserer båtens vekt og hvilken vindstyrke det er beregnet for, må du bare stole på at det blir riktig. Men vil du ikke heller iallefall gå for et laminat? Blir så mye mere stabilt uten å bli tyngre. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
volfro Svart 14.Juni.2010 Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 Hadde 7 og 8 oz. på gamle båten. Virka jo rimelig tykke og var merka med offshore pro. DL sails i hellas. Kjøpte nye på Oceanis 411 i fjor hos north sails irland og bad om å få ekstra kraftige seil for kastevindene i vestlandsfjordene. Det var i soft norlam duk og tri radial design og han strekkte seg til 7 oz. selv om dataprogrammet sa det var nok med 6 oz. Men det har mye med type duk og vekt på båt og gjøre. Hør på seilmakerne du det trur eg lønner seg. Sjekk med flere. Beste tilbudet i norge fekk eg med UK halsey (M. Taylan) Sitér dette innlegget Link to post
Med vind Svart 15.Juni.2010 Del på Facebook Svart 15.Juni.2010 Det er vel slik at det er utblåsing av seilet som er problemet ditt, ikke båtfart osv. Hvis du seiler på Vestlandet er det alltid godt å være sikret mot fallvinder, og kastevinder ved fjelldaler. Du velger et Dacron seil, og det er vel fordi det ellers er sterkt og varer lenge, så da ville jeg ha gått opp et hakk i seilduk slik at formen også holdt seg så lenge som mulig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.