Jørgen S Startet 14.Juni.2010 Del på Facebook Startet 14.Juni.2010 Jøss. Sjøkart er nå tiljengelig på gulesider. Tenkte jeg kunne si ifra hvis ingen har sett det før^^ kart på gulesider. Sitér dette innlegget Link to post
christensenleif@msn.com Svart 14.Juni.2010 Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 typisk ikke oppdatert med det nye fyret utenfor Husvikbåen i Drøbaksundet tydeligvis ikke de seneste kartene mvh Leif Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 14.Juni.2010 Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 Rasterkartene er de siste som oppdateres. Men det grønne blinket ligger i de elektroniske kartene (ENC). Kommer nok etterhvert i "papir" utgaven. Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 14.Juni.2010 Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 Disse kartene ser ut til å være vektoriserte og hvor flere lag med informasjon er fjernet, blant annet jernstaker og dybder på grunner. Kartene må for all del ikke brukes til navigasjon selv om kartdataene er levert fra Statens kartverk Sjø. Men de kan brukes til planleggingsformål. Heldigvis er det også advart mot å bruke de til navigasjon ved at det nederst i høyre hjørne står: "Skal ikke benyttes til navigasjon." Videre står det blant annet dette om sjøkartene på gulesider.no: Hva vises i sjøkartene? Dybdeinformasjon og dybdekurver. Farled, fyrtårn, faste sjømerker og ulike markeringer. En tommelfingerregel er at leden er mer eksakt målt opp enn områdene utenfor. Erstatter sjøkartene på gulesider.no mine vanlige sjøkart eller GPS/kartplotter? Nei! Sjøkartene på gulesider.no er et planleggingsverktøy for å kunne finne informasjon om og i våre farvann og lettere kunne planlegge en reise eller utflukt. Hvem leverer sjøkartene? Sjøkartdata kommer fra Statens Kartverk sjø. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 14.Juni.2010 Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 Jøss, det der hadde gått meg hus forbi. Til planlegging ser kartene mer enn greie nok etter å ha tatt en liten kikk. Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 14.Juni.2010 Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 Jeg synes kartene så "litt rare" ut. Jeg foretrekker Sjøkarsverkets egne på siden http://www.mareano.no/start Velg "Dybdekart" på venstre side og deretter "Hovedkartserien, Sjø". Bruk hjelpemidlene på høyre side til navigering, zoom, og lagring for ev videre bearbeiding i andre programmer. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
volfro Svart 15.Juni.2010 Del på Facebook Svart 15.Juni.2010 Ja de kartene der er ihvertfall rettere ang. dybder enn de navionics kartene mine fra i fjor sommer. Fin link kob. Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 15.Juni.2010 Del på Facebook Svart 15.Juni.2010 er det noen nett sider som viser sjøkart over sverige og danmark spesielt kattegatt Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 15.Juni.2010 Del på Facebook Svart 15.Juni.2010 Her er for Sverige Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 16.Juni.2010 Del på Facebook Svart 16.Juni.2010 Vedr.: Dybdeinformasjon. Når jeg ser på hovedkart sjø, Så foretrekker jeg det jeg får fra Statens Kartverk Og dette kan Zoom'es Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.