Jump to content

Noen som kan mye om Simrad WP30 Autopilot?

pero

Recommended Posts

Hei. Jeg har en Autopilot på seilbåten, type WP30 fra Simrad (i sin tid) Da jeg kjøpte båten virket den ikke helt tilfredsstillende. Clutchen (armen man låser autopiloten til rattet med) stod kun fast når man dreide rattet mot styrbord. Det glapp taket når rattet ble dreid mot babord. Dette var jo ikke spesielt trygt.

Nå virker imidlertid ikke denne clutchen i det hele tatt. Jeg kjenner bare av og til at den tar litt tak, men ellers løper den fritt. Jeg antar at det er en kobling inne i huset der som antakelig har blitt ustlitt eller gått i stykker. Har ikke forsøkt å åpne dette enda. Er det noen som har opplevd det samme, og vet hva som er årsaken til dette?

I tillegg har jeg et Fluxgatekompass(RFC35NS)som aldri har vært montert. Dette har en 12-pins kontakt. Denne skal kunne kobles til autopiloten, og i tillegg til et IS15 instrument som en NMEA repeater. (viser kurs altså) Men koblingene mot WP30 og IS15 fra Fluxgatekompasset har jeg heller ikke helt klart for meg.

Noen som har informasjon omm disse sakene?

Pero

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...