pero Startet 14.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 14.Juni.2010 Hei. Jeg har en Autopilot på seilbåten, type WP30 fra Simrad (i sin tid) Da jeg kjøpte båten virket den ikke helt tilfredsstillende. Clutchen (armen man låser autopiloten til rattet med) stod kun fast når man dreide rattet mot styrbord. Det glapp taket når rattet ble dreid mot babord. Dette var jo ikke spesielt trygt. Nå virker imidlertid ikke denne clutchen i det hele tatt. Jeg kjenner bare av og til at den tar litt tak, men ellers løper den fritt. Jeg antar at det er en kobling inne i huset der som antakelig har blitt ustlitt eller gått i stykker. Har ikke forsøkt å åpne dette enda. Er det noen som har opplevd det samme, og vet hva som er årsaken til dette? I tillegg har jeg et Fluxgatekompass(RFC35NS)som aldri har vært montert. Dette har en 12-pins kontakt. Denne skal kunne kobles til autopiloten, og i tillegg til et IS15 instrument som en NMEA repeater. (viser kurs altså) Men koblingene mot WP30 og IS15 fra Fluxgatekompasset har jeg heller ikke helt klart for meg. Noen som har informasjon omm disse sakene? Pero Sitér dette innlegget Link to post
slim shady Svart 14.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2010 Du kan stamme drivreimen så vil clutchen holde.Det er en stilleskrue under armen,med en skala som viser max og min.Kommer du over max,må du bytte reim.Jeg lastet ned bruksannvisningen for et par år siden,og der står det alt du trenger å vite,ang.koblinger og innstillinger.Du får prøve å google litt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.