Geir Magne Startet 14.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 14.Juni.2010 Var og besøkte en mann som hadde en fabrikkny Yanmar 2qm15 stående i uthuset . Jeg hadde aventert i lokalavisa etter motor til snekka mi , han ville at jeg skulle komme med et bud . Så er det noen som veit prisen var da ny ? Hva er fornuftig pris på denne motoren ? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2010 (redigert) Jeg ville neppe gitt mer enn 12-15.000,-, uansett hvor fabrikkny den er. 2QM15 modellen har tross alt noen år på ryggen, så deletilgangen er sikkert ikke den samme som da den var ny... Edit: Hva med å prøve med et bud på 10.000,-? Redigert 14.Juni.2010 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Geir Magne Svart 15.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2010 Hmm 10 tusen , høres litt lite ut men skal prøve . er redd for at alle pakninger og slanger er morkne, kan bli meget dyrt vist noe ryker i oppstarten . Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 15.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2010 Hvor gammel er den? Om du sjekker slanger til diesel og kjøling (samt eventuelle oljeslanger til oljekjøler etc) før du starter, er det ikke så mye galt som kan skje. Men det kan være lurt å pumpe litt olje inn i sylindrene før start, fylle på ny motorolje og snurre den rundt uten start til du får litt oljetrykk. Det vesrte jeg kan se for meg kan skje er at innsprøytningspumpa henger litt, slik at denne kanskje må overhales. Men du får vel uasnett starte den før du kjøper den, starter den greit burde alt være OK! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Geir Magne Svart 15.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2010 Motoren er fra 1978 . lagret i orginal embalarsje i et uisolert uthus . Aldri vært startet . Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 15.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2010 1978 mod. kr 10000,- Den er jo tross alt 32 år gml. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.