Allan E Startet 15.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 15.Juni.2010 På byssa mi har jeg problemer med å få justert flammen slik at det brenner fint. Hvis jeg åpner litt for mye blåser flammen bort fra brenneren og slokker. Den brenner heller ikke jevnt på hele sirkelen og da hender det at flammevakt blir kald og det hele slokker. Er det noen som vet hvor feilen kan ligge? Jeg bruker en blå 2 kilos dunk. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 15.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2010 Hvis jeg åpner litt for mye blåser flammen bort fra brenneren og slokker. Jeg bruker en blå 2 kilos dunk. Høres ut som om at regulatoren har tatt kvelden. Test med en annen Flaske og regulator. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Allan E Svart 15.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2010 Flasken er byttet og ny regulator er innkjøpt. Demonterte det jeg klarte å børstet bort irr og pusset bort rust. Røret ned mot dyse pusset jeg innvendig med et sandpapir jeg rullet sammen. Like galt. Sitér dette innlegget Link to post
Ojda Svart 15.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2010 (redigert) Jeg tror nok det kan være lurt å lete etter problemet rundt selve brenneren/dysa. Få renset dette for eventuell sot og det hvite pulveret/belegget som ofte danner seg. En nål til å stikke opp dysen med? Redigert 15.Juni.2010 av Ojda (see edit history) Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
Allan E Svart 15.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2010 (redigert) Dysa ser fin ut. Ikke noe irr eller annen dritt der nede. Hele brenneren er rengjordt. Får jeg kjøpt reservedeler til Plastimo Pacific, noen som vet? Redigert 15.Juni.2010 av Allan E (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ojda Svart 15.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2010 Ta en tlf til Seatronic og hør med dem. Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
Allan E Svart 16.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2010 Denne komfyren er vel kanskje moden for utskiftning. Lysåpning mellom platene der komfyren står er 480mm. Det er for smalt for dagens komfyrer som er over 500mm. Finnes det smalere komfyrer? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 16.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2010 Denne f.eks. er 19.1"/48.5cm. Målene er ofte oppgitt inkl. balanseoppheng (må nok dobbeltsjekkes) og da går det nok å trikse bort den siste halve centimeteren. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Allan E Svart 16.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2010 Ser samme komfyr på norsk side og det er høydemålet som står først, bredden er 504mm + oppheng. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 16.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2010 Hos Defender.com står bredden først på de det er spesifisert for (W) men det er det ikke for alle. Her er en på 18.85"/47.9 cm Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Allan E Svart 18.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 I går fikk jeg god hjelp av Roger her på forumet og vi fant ut at brenneren ikke fikk luft. Ren propan brenner ikke bra. Det skulle være luftspalter under brenneren med de var tært bort. Splinter får duge som mellomlegg. Brenneren lagt over. Lokket lagt på plass. En god vask nå før fruen kommer ned til båten så er alt bra. Men jeg bør nok på sikt få kjøpt nye deler til brenneren. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 18.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 (redigert) Hva var det komfyren het. Kan jo spørre om en med maken komfyr, kan bruke en blasøker for å finne rett klaringen. Redigert 18.Juni.2010 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Allan E Svart 18.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 Plastimo Pacific er navnet på denne komfyren, men alle med lik brenner kan måles. Så takk for hjelpen!! Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 18.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 Bare hyggelig. Det er framskritt har ingen skruer for å demontere brenneren. Og jeg har 2,5mm klaring samme klaringen på den store og lille brenneren. så jeg tror at du kan prøve med tykkere tråd. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.