Jump to content

Yamaha 6 til 8 hk - hvordan ?

Wankel

Recommended Posts

• 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Var og sjekket litt hos en Yamahaforhandler om dette i sommer. Han fant at det var forskjellige delenummer på forgasser og eksospipa på C modellen som jeg har. Gutta på verkstedet hadde gått hjem for dagen så fikk ikke spurt dem.

Men det er jo logisk at de har gjort noe med sommerfuglventilen, det ville jo vært enklest og billigst, istedetfor å ha forskjellige forgassere og eksosrør, de ser jo mest på enkelhet og flest mulig like deler mtp produksjon og logistikk.

Vi snakker jo bare to hk, så å gjøre noe med reedventilen burde greie seg for å trimme ned disse to hk.

Ingen som kjenner en Yamahamekk og kunne spørre han da ?

Redigert av Wankel (see edit history)

Jeg var også innom ett Yamaha verksted men der var det ikke noen som hadde spesielt greie på dette...

Jeg fikk en forgasser fra en 8 hk delemotor den er nesten helt lik med 6 hk. Eneste forskjell er at et alu.deksel på toppen er anderledes utformet.

Resultatet med denne var en litt annerledes lyd og effekten var omtrent lik kansje ikke samme raskerespons på gass som med orginal forgasser.

Byttet også proppel og da gikk turtall litt ned og båten kune ligge i plan på litt lavere fart en med orginal forgasser og proppel.

Konklusjonen min ble derfor at ønsket effekt ikke ble oppnåd og drivstoffforbruket økte derfor er det bedre å beholde den orginal og ikke ha en motor som er ihjel skrudd :yesnod:

Nå har jeg fått tak på en orginal 8 hk og den har merkbart mer skyv en 6 hesteren :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...