Wankel Startet 15.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 15.Juni.2010 Yamaha 2t 6 hk skal etter sigende ha en plombe som, hvis man tar den bort gjør at motoren blir 8 hk. Hvor sitter denne plomben, og hvordan fjerner man den ? Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 15.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2010 Såvidt jeg vet må du bytte til en 8 hk forgasser.... Sitér dette innlegget Link to post
Wankel Svart 16.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2010 Å sier du det, trodde det var en insnevring i innsuget eller noe jeg. Kan noen bekrefte om man må bytte forgasser for å få 8 hk ? Sitér dette innlegget Link to post
Lazy Svart 6.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2010 Jeg har nå satt på 8 HK forgasser på min 6 HK Yamaha.....det hjalp ikke en dritt Det må være noe annet ? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 6.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2010 Byttet du bladventilene også? På eldre 9,9er måtte både forgasser og bladventiler byttes. Forskjellen var at på 15 hk var det 6 stk bladventiler, mens på 9,9 så var 2 av de 6 blendet så bare 4 var i funksjon. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Lazy Svart 15.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2010 Satt på en forgasser fra en lik 8 hk motor men må nok prøve å bytte proppel. 6 hk har 8 1/2 x 7 1/2 mens 8 hk har 8 1/2 x 8 1/2 Dette gir vel litt mindre turtell men litt bedre skyv.... Sitér dette innlegget Link to post
Lazy Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 Etter en sommer med 8 hk forgasser og proppel er motoren tilbake i orginalstand. Løsningen ble å kjøpe en fabrikk trimmet 8 hester den har ett helt annet skyv Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 Mener ganske så sikkert at det i tillegg sittr en sperreplate bak reedventilen på disse, hvis jeg husker rett her så er det bare å fjerne denne og bytte gasser så er jobben gjort Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Wankel Svart 4.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2010 (redigert) Var og sjekket litt hos en Yamahaforhandler om dette i sommer. Han fant at det var forskjellige delenummer på forgasser og eksospipa på C modellen som jeg har. Gutta på verkstedet hadde gått hjem for dagen så fikk ikke spurt dem. Men det er jo logisk at de har gjort noe med sommerfuglventilen, det ville jo vært enklest og billigst, istedetfor å ha forskjellige forgassere og eksosrør, de ser jo mest på enkelhet og flest mulig like deler mtp produksjon og logistikk. Vi snakker jo bare to hk, så å gjøre noe med reedventilen burde greie seg for å trimme ned disse to hk. Ingen som kjenner en Yamahamekk og kunne spørre han da ? Redigert 4.August.2010 av Wankel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 4.August.2010 Link til dette innlegget Svart 4.August.2010 Snakka nylig med en sånn Yamaha-luring. Han hadde forgassere til disse motorene - helt nye som han hadde fått kjøpt billig. Han sa det var en forgasser for 6 HK og en for 8 HK. Men det er neppe store forskjellen på dem.... Sitér dette innlegget Link to post
Lazy Svart 4.August.2010 Link til dette innlegget Svart 4.August.2010 Jeg var også innom ett Yamaha verksted men der var det ikke noen som hadde spesielt greie på dette... Jeg fikk en forgasser fra en 8 hk delemotor den er nesten helt lik med 6 hk. Eneste forskjell er at et alu.deksel på toppen er anderledes utformet. Resultatet med denne var en litt annerledes lyd og effekten var omtrent lik kansje ikke samme raskerespons på gass som med orginal forgasser. Byttet også proppel og da gikk turtall litt ned og båten kune ligge i plan på litt lavere fart en med orginal forgasser og proppel. Konklusjonen min ble derfor at ønsket effekt ikke ble oppnåd og drivstoffforbruket økte derfor er det bedre å beholde den orginal og ikke ha en motor som er ihjel skrudd Nå har jeg fått tak på en orginal 8 hk og den har merkbart mer skyv en 6 hesteren Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.