trikkern Startet 15.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 15.Juni.2010 Ved første oppstart i vår etter vinterlagring på land var motoren helt død ved gasspådrag(ny motor). Gikk fint på tomgang og lav fart. Svart røyk ved belastning. Skjønte med en gang at turboen ikke funka. Tok av luftfilteret og sjekka. Jo, vifta satt fast. Fikk løst den med fastnøkkel. Etter litt kjøring kom den, og går nå fint. Har noen hatt dette problemet? Skulle da ikke ha grodd fast. Hva kan årsaken være på en så ny motor? Den smøres av motorens olje, og jeg er klar over at olja renner ned når motoren står. Men at den gror fast? Hva bør gjøres med dette? Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 15.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2010 Viktig å la motoren gå 5 minutter etter fullt pådrag slik at varmen i turboen blir ledet vekk. Sier dette på egenerelt grunnlag da dette kan framkalle slike symptomer. Turboakselen brenner seg fast i lageret hvis turbo er for varm. Hvorfor det er slik etter en vinterlagring blir bare rein spekulasjon. Kanskje kondens under den kalde vinteren som har gjort at turboaksel har rustet fast Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
trikkern Svart 16.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2010 Ja, kondens kan ikke utelukkes. Men jeg hadde stående 200 W frostvakt hele vinteren. Den slår seg inn ved lavere en +5 gr. Neste vinter skal jeg tørne på turboen en gang i uka, hvis jeg ikke finner ut årsaken. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.