ghabbe Startet 16.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 16.Juni.2010 (redigert) Jeg har fast bensintank i båten, og her om dagen, etter at jeg hadde fylt bensin, virket ikke tankmåleren på dashbordet lenger. Det kan ha vært en tilfeldighet at det var akkurat da. Jeg har forsøkt å måle meg fram til hvor problemet ligger, men jeg skjønner ikke helt hvordan dette fungerer. Når jeg måler på giveren på tanken (+,-), får jeg ca. 7,5 Volt når tenningsnøkkelen står på. Av er den 0. Det samme finner jeg når jeg måler på instrumentet på dashbordet. Hvordan virker egentlig dette, og kan det tyde på at det er måleren som er problemet? Det ser ut som om ledningene fra giveren deler seg slik at en går til instrumentet og en til jord? høres det fornuftig ut? Redigert 16.Juni.2010 av ghabbe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Smaapala Svart 16.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2010 (redigert) Instrumentet får jord i føleren i tank. Setter du kabel med 7,5volt til jord får du fullt utslag på instrument. Dvs om tanken er jordet. Smaapala Redigert 16.Juni.2010 av Smaapala (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ghabbe Svart 17.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2010 Takk skal du ha. Jeg var i båten i går, og målte litt motstand og volt på forskjellige steder. Tror jeg begynner å skjønne tegninga nå. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.