Xtian Startet 16.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 16.Juni.2010 Dette har sikkert vært diskutert opp og ned og frem og tilbake før, men jeg fant ikke noe som direkte omtalte problemstillingen med søkefunksjonen. Uansett: Jeg har en 30 fot lang og drøyt 3 tonn tung seilbåt, og tror jeg har klart å miste propellen. Det var en tobladet foldepropell, og fungerte etter min mening helt utmerket både for å komme seg kjapt til havn ved vindstille og ved havnemanøvrering. Motorverkstedet har klart å få fatt i en trebadet propell, men må bestille den tobladete fra Nederland, og de mener en trebladet vil gi mye bedre ytelse, særlig ved bakking. Er det verdt de 17k kontra 10k? En trebladet vil vel også gi noe mer motstand gjennom vannet under seiling? Vi bruker båten mest til seiling, og unngår helst å gå for motor. Christian 8-) Sitér dette innlegget Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt. Link to post
Bitteliten Svart 16.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2010 min erfaring er at forskjellen er stor. 3 bladet gir betydelig bedre effekt. Det er særlig nyttig om man har litt liten motor. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 16.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2010 Var du fornøyd med 2 blader har du vel annet å bruke 7K på! Synes også 2 bladers fungerer greit selv om bakkeegenskapene ikke er til å rope hurra for. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.