LykkelitenIV Startet 16.Juni.2010 Del på Facebook Startet 16.Juni.2010 Hallo ! Ja da er de endelig i gang med byggingen av båten vår. Eller rette sagt - har startet å sette den sammen. Planen er at vi får den til ferien Her er noen bilder tatt i dag: En del jobb gjenstår: Forpiggen: Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
catano Svart 16.Juni.2010 Del på Facebook Svart 16.Juni.2010 (redigert) Hei. Slike bilder fra montrering liker jeg da disse ofte gir ideer til problemløsninger senere. Jeg har ofte grublet på et problem og da søkler jeg biledserier som dette å en finner svar. håper du tar flere bilder å legger ut. lykke til med båt å ferie. mvh catano Redigert 16.Juni.2010 av catano (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
SeaRaymond Svart 16.Juni.2010 Del på Facebook Svart 16.Juni.2010 Sprekt prosjekt av en sprek båt! Planen er å få den ferdig til ferien sier du?... 2011 eller 2012, er vel ikke seilingsklar om ett par måneder denne Sitér dette innlegget Link to post
Brumm Svart 16.Juni.2010 Del på Facebook Svart 16.Juni.2010 Et fint eksempel på hvorfor båter koster hva de gjør. Det er MYE jobb for de som bygger. Og tenk bare på all jobb med prosjekteringen i forkant av hver ny båt. Denne billedserien minner meg på da jeg selv fikk bygget min båt på et verft i 1993 og jeg hadde anledning til å følge byggeprosessen fra scratch. Fint å vite i ettertid hva som skjuler seg under dørken også. Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 17.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2010 De skal bruke 4 uker på båten, så det må bli denne ferien Skal prøve å følge utviklingen videre. Det e rnettopp det med å vite hva som befinner seg bakom og under alt sammen som er poenget med å følge med på utviklingen. Og det er jo kjempe spennende i tillegg. Her er flere bilder : http://www.baatene.com/bater/viksund360/bygging/nybat.html Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Blue_Dragon Svart 17.Juni.2010 Del på Facebook Svart 17.Juni.2010 Gratulerer. Hvilken motor har du bestillt? Har du valgt vippesete? Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 17.Juni.2010 Del på Facebook Svart 17.Juni.2010 I alle fall en Yanmar i følge bildeserien. Sitér dette innlegget Link to post
steoye Svart 17.Juni.2010 Del på Facebook Svart 17.Juni.2010 Fin båt du får deg der A, men litt liten da.... Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 17.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2010 Ha ha .... Liten du liksom :-) Ja det er med en yanmar 6LY3-STP 427 Hk. Nei, ikke vippesete. Selv om det var kjempe viktig i forrige båt. Den ble nesten ikke brukt, og det stjeler mye plass inn til stikk køyen. Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
LykkelitenIV Svart 26.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2010 Oppdatering den 22. juni: Fordekket er ferdig: Hekktruster og flaps på plass: En god del av slanger og ledninger på plass. Bla Dieselvarmer, men i motorrom mangler ennå motor. Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
olpi Svart 26.Juni.2010 Del på Facebook Svart 26.Juni.2010 Flott båt! Kunne gjerne tenkt meg en slik, men har desverre ikke penger nok Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 26.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2010 Takk for det. Byggingen går bare så alt for tregt...... Skal ut igjen i morgen å se hvordan det går. Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
LykkelitenIV Svart 2.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2010 Ny status i dag: Tak og fly på plass. Det er godt i gang med å montere innredning. Motor på plass, men mer montering der også. Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Bitteliten Svart 2.Juli.2010 Del på Facebook Svart 2.Juli.2010 stiller ikke CE merkingen krav om at det skal være et trau under motoren for oppsamling av olje? Sitér dette innlegget Link to post
Comforthe Svart 2.Juli.2010 Del på Facebook Svart 2.Juli.2010 Flott båt du får deg der. Lykke til videre! Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
KOB Svart 2.Juli.2010 Del på Facebook Svart 2.Juli.2010 Morsomt å se bildene. Utrolig flott båt, og finishen på det du har vist ser veldig bra ut. Tankene går til byggeprosessen av Hannah III Jeg gleder meg på dine/deres vegne - håper båten snart er på sjøen Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Hansi Svart 2.Juli.2010 Del på Facebook Svart 2.Juli.2010 Morsomt og se bilder fra byggeprosessen. Får håpe at alt er på stell til overlevering. Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 16.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2010 Vet ikke om dette emd olje oppsamling Bitteliten. Men nå er i hvert fall båten kommet hjem :-) Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
alfb Svart 16.Juli.2010 Del på Facebook Svart 16.Juli.2010 Gratulerer med nydelig båt Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 16.Juli.2010 Del på Facebook Svart 16.Juli.2010 Gratulerer med ny, flott båt! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Blue_Dragon Svart 16.Juli.2010 Del på Facebook Svart 16.Juli.2010 Fine greier. Jeg håper dere blir fornøyd med en meget fornuftig båt. Tror ikke trau er et krav så lenge det er støpt inn noe for og holde oljen samlet. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Juli.2010 Del på Facebook Svart 16.Juli.2010 Gratulerer med en flott båt og lykke til med innkjøringen Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 17.Juli.2010 Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 trenger vel ikke trau under en Yanmar... Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 17.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 Takk alle sammen. Vi toppet med 30,3 knop med 4 man og halve tanker. kruser fint i 25 - 26 knop på 3000 omdreininger. Får ikke håpe at det blir for mye reduksjon i fart når fruen har fått lesset inn alt hun skal ha med (nå har vi i hvertfall plass til "alt" hun skal ha med :-)) Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Hansi Svart 17.Juli.2010 Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 (nå har vi i hvertfall plass til "alt" hun skal ha med :-)) Gratulerer så masse med flott ny båt. Plass ja, en får aldri nok plass i en båt, bærer ombord noe hele tiden som kan være kjekt å ha med seg på tur. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.