Jump to content

Mulig å bruke rustfritt stålrør (fra støvsuger) som eksosutløp?

Mar10n

Recommended Posts

Jeg skal forlenge eksos utløpet på et aggregat ved å sveise på en rør-stump (for deretter å sette på eksosslange til skroggjennomføringen). Eksos utløpet er formet slik at det ikke er mulig å montere på slange...

Vurderer rustfritt stålrør, typisk rør-stykket fra en standard støvsuger, da dette har korrekt diameter.

Ønsket diameter er 32cm og røret må selvfølgelig kappes i lengden (2-3 cm langt).

Tåler slikt rør varmen fra utløpet eller må jeg finne noe annet metall?

Noen som eventuelt har tips om forhandler av slike rør i Oslo-området?

Nå er ikke jeg helt enig om at disse støvsuger rørene er så veldig rustfrie, disse er vel bare forkrommet på utsiden, så jeg mener ganske sikkert at disse vil ruste opp etter hvert, og spesielt veldig fort skal du kjøre i saltvann.

Du skriver 32cm, men jeg regner med at du mener 32mm.

Er det 32mm du mener så har både vvs forhandlere og trolig biltema / Jula slike rør.

Hvis ikke så spør du bare en rørlegger om han har noen cm som du kan få/kjøpe.

Ha en fin dag

Selvfølgelig 32mm som er korrekt :rolleyes:

Mener jeg har sett slike støvsuger rør rustfrie gjennom men enig at det er av tvilsom kvalitet (var det nærmeste jeg klarte å finne på nett i den størrelsen).

Må forsøke å finne en rørlegger...

Lurer uansett på om rustfritt rør holder til slikt formål eller om jeg må bruke jern el.l.?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...