Jump to content

Når vi snakker om TV på laptopen i båten, se på denne:

Worry II

Recommended Posts

Ikke ment som reklame, men det blir jo nesten det... anyway..

Nesten for godt til å være sant ? NRK er ukodet ! Plug and play ! Nyheter og været sikret i sommer ..

http://www.dinside.no/844885/dette-er-en-tv-mottaker

objcabiissi.jpg

"Vores nye mini-DVB T dongle er en ægte hardware dekoder." skriver Sandberg. Antenne og software medfølger !

Jeg har bestilt for test ! Kommer tilbake med hvordan denne virker !

Redigert av Worry II (see edit history)

"Vores nye mini-DVB T dongle er en ægte hardware dekoder." skriver Sandberg.

Hvor skriver de det? Jeg finner ikke sitatet i deres produktpresentasjon på deres hjemmesider, og det virker ganske utrolig at det skulle være sant, gitt størrelsen og prisen på denne dingsen.

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Jeg kommer tilbake med konklusjon, ja !

Sandberg har sendt et eksemplar til DinSide for test i dag sier de ! De kommer tilbake med test der også !

Kanskje bedre at de som har greie på dette tester skikkelig :wink:

Varenummeret på den er 133-59 hos Sandberg (evt.Google det i Norge) Mange som selger den, velg en du kjenner eller den som er billigst..

Hvor skriver de det?

Står på DinSide:

"av Erling fra Sandberg AS (gjest) 2 timer siden varsle

Men vores nye dekoder er en helt ægte HARDWARE dekoder! Det er med til at gøre det noget fantastisk, at den er så lille - og faktisk også ganske billig, da det er hardware og ikke software dekoder. Virker derfor også på en Netbook !! Den hardware dekoder i adapteren - både MPEG2 og MPEG4. :-)

Mvh

Erling Hoff Petersen

Sandberg A/S"

http://www.dinside.no/844885/dette-er-en-tv-mottaker

Advance selger den: http://www.advance.no/Item.aspx?id=4673024

Redigert av Worry II (see edit history)

Det er sikkert grunn til å mistenke dårlig følsomhet på mottakeren, ja, men jeg klarte likevel ikke å motstå fristelsen til å legge inn en bestilling... det var som om fingrene levde sitt eget liv over tastaturet her...

Her er forresten flere forhandlere. Multicom ble billigst inkludert frakt (uregistrert postpakke).

Vil den i det hele tatt fungerer uten ekstern antenne? Min erfaring med PC-baserte løsninger er at antennen ofte er kritisk og dårlig....

Akkurat som alle andre tunere/TVer/dekoderbokser fungerer nok denne også dårlig uten antenne.

Etter min mening er det ingen ting som fugerer uten antenne, noen antenner er innebygget i motakere (som mobil telefoner) og da er det noen som tror at de ikke har antenne.

Og som hovedregel er det slik at jo større antenne (ikke nødvendigvis lengden av dipolen) og dermed synligheten av antennen så blir mottaker bedre.

Mitt innlegg ble kanskje litt utydelig - det er helt klart at man må ha ekstern antenne og denne som vises her har begrensninger. Blir i verste falle mye hakking her.....men vi får vente på rapport fra de som skal teste. Det viser seg vel at en utvendig kraftigere antenne i de fleste tilfelle må til, for å få sånn noenlunde kvalitet.

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Og rapporten om resultatet bør nøye spesifisere PC-en som ble brukt. Min erfaring/mistanke med 2 ulike DVB-T-dingser er at de må ha kraftige PCer. Gjerne med 2-kjerners prosessorer. Som notebook må de da være ganske nye.

Ha en tredje dings liggende men ennå ikke pakket ut og istedenfor litt motvillig kjøpt Seatronic sin 19"-TV. Men heller ikke den er pakket ut ennå. TV står lav i kurs hos meg personlig, det er mannskapet som krever den.

Disse har ca samme pris på komplett, dvs. under 500,-:

TerraTec Cinergy T-Stick Mini HD (men finner ikke ut om den støtter MPEG-4).

600992.jpg

Og denne ser litt spennende ut:

Hauppauge! PCTV PicoStick 74eDVB-T, USB2.0, MPEG-2, MPEG-4 AVC / H.264, Telescopic Mini Antenna. HD codecs

586124.jpg

Mere info: http://www.indomo.se/index.php?mode=item&id=7908

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Min står med status "Bestilt, ikke sendt" hos Multicom. Den skulle være på lager, men det lageret er tydeligvis et annet sted enn hos dem selv. Litt skuffet over dette.

Hele poenget med Sandberg er at de påstår den har MPEG4 dekoder i hardware. Det tviler jeg sterkt på at de andre to nevnt over her har.

Redigert av Sjøtunga (see edit history)

Her er den montert i en simpel eee PC, så da bør den jo fungere uten spesiellt kraftig PC iallefall.

"Optimized software to run smoothly even on netbooks" men hardware står det lite om.

PCTV-picoStick-is-the-smallest-DVB-T-tuner-with-eee-pc.jpg

PCTV-picoStick-is-the-smallest-DVB-T-tuner.jpg

Her er produsentens produktinfo http://www.hauppauge.com/site/press/pctv/pctv_presspictures/PP_PCTV_picoStick_(74e)_EN.pdf

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...