TideRace Svart 24.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2010 Takker... da er den bestilt. Skal bli spennende å prøve denne når den engang kommer. Du nevnte noe om et adapter til antenneplugg, Worry II? Er det en overgang slik at jeg kan koble på den aktive tv-antennen som står på targabøylen og som har innebygget forsterker? Jeg regner med at dette kan fungere bedre enn de små antennene som medfølger? Elgato`en er jo også en lekker sak, og jeg har faktisk en ny Macbook Pro hjemme, men hadde tenkt å skåne denne for båtbruk foreløpig Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 24.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2010 Ja, den følger med (er tapet i liten pose på medfølgende antennekabel)Bare å koble på den ekstern ! Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 24.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2010 Hvis det var det du tenkte på ? Da vet vi noe om minnet. Hva med klokkefrekensen, antall kjerner? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 24.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2010 Aspire 5720g har DDR2-667-brikker ! Dobbel CPU, men alt fra 1,5 til 2,4 GHz, avhengig av modell. Det finner du i bios, Brodern.. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 24.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2010 (redigert) Det finner du i bios, Brodern.. Eller ved å klikke Start, og så høyreklikke på "Min datamaskin" og til slutt venstreklikke på "Egenskaper" Redigert 24.Juni.2010 av Sjøtunga (see edit history) Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Brodern Svart 24.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2010 Jada, jeg kjenner maskinen min og hva den har og ikke har :) Men jeg tror jeg svarte på noe jeg ikke skulle svare på, eller som var ment som et spørsmål til meg :) Det var ikke noe quoting under det jeg skrev, så jeg trodde spørsmålet var til meg :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Key Freak Svart 24.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2010 Jeg dro likegodt innom Teknikmagasinet på Sandvika Storsenter og kjøpte denne saken fra Pinnacle. Skulle gjerne hatt den saken fra Sandberg som denne tråden startet med, men båtferien starter i morgen, så... Har installert den på en HP 6530b laptop med Vista. Fungerer helt fint hjemme på kjøkkenet. Spent på hvordan den tar inn signalene langs kysten. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Teerex Svart 24.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2010 (redigert) Noen som ser forskjellen på Pinnacle PCTV nanostick 73e og Hauppauge! PCTV picostick 74e, bortsett fra størrelsen og at 73e har fjernkontroll med ? 73e og 74e ? Er kanskje samme produsent da, altså PCTV Systems http://www.pctvsystems.com/Products/ProductsEuropeAsia/Digitalproducts/tabid/141/language/en-GB/Default.aspx Her er systemkravene til picostick 74e: ■Microsoft® Windows® 7 / Windows® Vista with latest Service Pack and 512MB RAM (1GB recommended) ■or Windows XP (32 bits) with latest Service Pack and 256 MB RAM (512 MB recommended) ■Intel® Pentium® 4 2.0 GHz, Pentium® M 1.3 GHz, Atom® 1.6GHz, AMD® Athlon® XP or equivalent ■Graphics /sound controllers with support for DirectX® 9 or higher ■Free USB 2.0 port !For HDTV-receiption a dual-core-prozessor with minimum 2 GHz is required http://www.pctvsystems.com/Products/ProductsEuropeAsia/Digitalproducts/PCTVpicoStick/tabid/203/language/en-GB/Default.aspx Her er systemkravene til nanostick 73e: Minimum System Requirements ■Microsoft® Windows® 7 / Vista or Windows XP (32 bit) with latest Service Pack ■Intel® Pentium® 4 2 GHz, Pentium® M 1.3 GHz or equivalent AMD® Athlon® XP1 ■Windows XP: 256 MB RAM (512 MB recommended); Windows Vista: 512 MB RAM (1 GB recommended) ■UDMA/IDE hard disk with min. 5 GB free capacity ■Graphics /sound controllers with support for DirectX® 9 or higher ■Free USB 2.0 port !HDTV support requires a dual core processor with minimum 2GHz http://www.pctvsystems.com/Products/ProductsEuropeAsia/Digitalproducts/PCTVnanoStick/tabid/167/language/en-GB/Default.aspx Redigert 24.Juni.2010 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Key Freak Svart 24.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2010 Noen som ser forskjellen på Pinnacle PCTV nanostick 73e og Hauppauge! PCTV picostick 74e, bortsett fra størrelsen og at 73e har fjernkontroll med ? 73e og 74e ? Er kanskje samme produsent da, altså PCTV Systems http://www.pctvsystems.com/Products/ProductsEuropeAsia/Digitalproducts/tabid/141/language/en-GB/Default.aspx Ja, det er nok samme produsent. Avid, som eier Pinnacle, markedsfører nå disse under Hauppauge-navnet. Eller de har solgt det, er sannelig ikke sikker. Jeg har forøvrig også installert den på en maskin med Windows 7. Måtte selvsagt laste ned en helt ny programpakke for å få det til, men det spiller som bare det. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Teerex Svart 24.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2010 Jo her var jo svaret: "Avid is happy to announce that its Pinnacle PCTV product line has been sold to Hauppauge Digital, so that each company can focus on its core strengths" Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Sjøtunga Svart 27.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2010 Da var min Sandberg MiniDVB-T dongle også i hus, og det funker dog ikke helt uten bruk av CPU... Programvaren kjører helt greit på min laptop med 20-30% CPU på NRK 2 og 40-50% CPU på NRK 1 (som kan se ut som den sendes i HD - stemmer det?). Det er mao ikke full HW støttet MPEG dekoding, men det er MYE bedre enn PCTV nanostick 72e som den samme laptopen med et nødskrik (og en del hakking) klarte å kjøre. Alt i alt er jeg fornøyd med Sandberg, og den kommer nok til å bli brukt i motsetning til Nanosticken Laptopen er en Dell M1330 med 2GB RAM og Intel Core Duo T7500 @ 2,2GHz. som kjører under Vista. Sandberg kjører også helt greit på en eldre laptop med 2 GB RAM og Intel Core Duo T2300 @ 1,66 GHz som kjører under XP. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Teerex Svart 27.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2010 nanostick 73e eller picostick 74e er vel kanskje forbedret m.h.t. HW-støtte og mindre CPU-krav. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 28.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2010 Dobbel CPU Dobbel cpu har jeg aldri hørt om på pc'er Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 28.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2010 Dobbel cpu har jeg aldri hørt om på pc'er Du skal lete litt for å finne en PC uten mer enn én CPU i disse dager, så da er du nok ikke helt oppdatert. Prosessorer med 2 og 4 CPUer er standard nåtildags. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Figaro Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Elgato EyeTV krver MacOS10 eller Windows 7, ifølge spec men min kjører fint på en XP Pro...... Hei Ørnen, har denne fra Elgato mpeg 4? Kan ikke finne det omtalt på spesifikasjonen-----Men hvis du får inn NRK er det vel sannsynlig at den har det. Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Teerex Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Dobbel cpu har jeg aldri hørt om på pc Før i tiden (rundt årtusenskiftet) fantes det jo dual CPU PC'er mens etter 2005 er det blitt vanlig med flerkjerneprosessorer, altså dual, trippel eller quad core CPU, altså integrert i en CPU isteden for flere CPU. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
ansgar Svart 7.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2010 Sjekk ut Teknikkmagasinet for eksempel. søk på DVB-T og du vil finne en del. Kjøpte en slik fra Teknikmagasinet. Det kom bilde, men lyden mangler. Har dette noe med motaker forholdene? Eller skal du ha lyd så lenge du har bilde? Sitér dette innlegget Link to post
2xDiesel Svart 7.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2010 Tøfft! Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 12.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2010 (redigert) Da var min Sandberg MiniDVB-T dongle også i hus, og det funker (som kan se ut som den sendes i HD - stemmer det?). Da har jeg vært på sjøen i 2 uker med min også (Sandberg)og jeg må si meg mektig imponert ! Og ja... Vi snakker HD ! Jeg må kjøpe meg ny maskin med wide skjerm skjønner jeg Ligger litt etter her ! Dongelen fungerte glimrende på Bolærne/Tønsberg og Hankø/Strømtangen-området ! Redigert 12.Juli.2010 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 12.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2010 Jeg dro likegodt innom Teknikmagasinet på Sandvika Storsenter og kjøpte denne saken fra Pinnacle. Skulle gjerne hatt den saken fra Sandberg som denne tråden startet med, men båtferien starter i morgen, så... Og etter 2 uker i båten er det bare en ting å si om denne dingsen: Jeg kaster den trolig over bord neste gang jeg skal ut en tur... Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Javi Svart 13.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2010 Og etter 2 uker i båten er det bare en ting å si om denne dingsen: Jeg kaster den trolig over bord neste gang jeg skal ut en tur... Har du prøvd dette? Dette er sakset fra artikkelbeskrivelsen hos Teknikmagasinet. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 13.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2010 Programvaren kjører helt greit på min laptop med 20-30% CPU på NRK 2 og 40-50% CPU på NRK 1 (som kan se ut som den sendes i HD - stemmer det?). NRK1 er ikke HD (på standard kanalen), men de veksler bitrate med innhold. Er det tid for lokal sendinger, så reduseres bitraten på NRK1 til fordel for de mange lokal sendinger. Derimot er det vanlig NRK2 og 3, så får NRK 1 mye mere bitrate. Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Worry II Svart 13.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2010 NRK1 er ikke HD (på standard kanalen) Sandbergen valgte dette automatisk. Jeg trengte ikke velge NRK HD som en egen kanal, slik jeg må med hjemmetuneren, den fixa det selv uten mitt inngrep. Smart ! Sitér dette innlegget Link to post
egro Svart 15.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2010 Kjøpte en slik fra Teknikmagasinet. Det kom bilde, men lyden mangler. Har dette noe med motaker forholdene? Eller skal du ha lyd så lenge du har bilde? Jeg har kjøpt samme type og fikk samme problem, men sjekk hjemmesiden til Teknikmagasinet der ligger det en link for å laste ned siste versjon av programmet og driveren. Det fikset problemet hos meg, så nå fungerer det fint. Sitér dette innlegget Carat 7400 1987 solgtNimbus 28DC 1987 solgt Skuteløs Link to post
Rex-Mazo Svart 15.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2010 Flott om noen har klart å lage en dingseboms som virkelig funker. Men er det ikke bare å ha en PC m/3G kort, så har du NRK + TV2 via nettet. I tillegg kan du se programmer de dagene det regner du ikke rakk å se når det var flott vær? Koster meg 130,- i mnd. de 3 månedene jeg er på vannet. (Om man har 3G abb. via jobb eller privat fra før da) I tillegg holder jeg meg oppdattert på mail/aviser etc. Synes det fungerer mer enn bra nok på tur! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.