Jump to content

Når vi snakker om TV på laptopen i båten, se på denne:

Worry II

Recommended Posts

Jeg har denne EyeTV Diversity fra Elgato.

Denne utgaven har to mottakere og to antenner, mottakerne kan enten brukes hver for seg,

se på ett program, ta opp et annet, eller som diversity, dvs at begge mottakerne er på samme

kanal, da øker følsomheten betraktelig og du får inn svake sendere.

Jeg bruker den mest på en Mac men av og til på en PC, funker kjempebra!

Antennene kommer med sugekopper og magnetfeste, ikkeno problem å få dem til å sitte feks på et vindu.

Kjøpt hos Humac på Ullevaal stadion.

diversity.jpg

vimpel_signatur.gif

beklager dumt spørsmål, mulig jeg har gått glipp av noe tidligere,

men hvilke kanaler får man inn på slike pc/mac -løsninger nå som signalene er digitalisert

og stort sett distribueres via betalingsløsninger?

Absolutt ikkeno dumt spørsmål :-)

Du får inn alle NRKs TV kanaler og de fleste av NRKs radiokanaler uten å måtte bruke noe kort.

Skal du ha betalkanalene må du kjøpe RiksTVkortet og en kortleser, det har jeg ikke brydd meg om

i båten siden jeg får vær og nyheter fra NRK, det holder ombord.

:flag_bp:

Redigert av MS Ørnen (see edit history)

vimpel_signatur.gif

Jeg jobber til vanlig som lastebil sjåfør og jeg valgte og prøve et produkt som heter Slingbox. Den fungerer bra til mitt bruk både i bilen og båten.

Denne forutsetter jo at man har mobilt brebånd. Men jeg har alle kanalene jeg har hjemme og jeg kan bytte kanaler på tuneren hjemme i stua selv om jeg er 200 mil unna.

Fungerer også på de fleste smart telefoner. Kan jo være noe og tenke på for noen.?

http://www.slingbox.com/go/slingbox-solo

eneste ulempen er at jeg må ha 3g nett for og få utnyttet denne helt.

Redigert av Buno83 (see edit history)

Da er produktet mottatt og testet på Ekeberg i Oslo ! Dette er nesten for godt til å være sant ! 100% billedkvalitet ! Relativt enkelt og greit å bruke ! Begrensningen her blir jo dekningen i bakkenettet på sjøen, men dette må man jo uannsett ha på stell uannsett digital tuner ! Antennen som fulgte med fungerer godt her, men jeg får ikke testet kvaliteten på denne før jeg er på vannet !

Så jeg vil komme med en anbefaling av dette produktet ! Tror neste parti kommer til lager hos forhandlere medio juli ! (midlertidig tomme)

Ps. Antennen er forresten lik den på bildet til MS Ørnen (men bare 1 stk, da)

Det er til og med EPG på den (Elektronisk Program Guide) genialt !

Du kan faktisk også ta opp nyhetene og været, og se på det senere når det passer ! (med hjelp av harddisken selvfølgelig)

Text-tv også !

Multicom tar 362,- ink mva for disse: http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:2952285

Redigert av Worry II (see edit history)

Komplett har enda noen igjen av Hauppauge! PCTV PicoStick 74e

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Multicom tar 362,- ink mva for disse: http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:2952285

Innkjøpsprisen på denne til meg som forhandler er kr 334,- inkl. mva så 362,- er jo billig :smiley:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)

Innkjøpsprisen på denne til meg som forhandler er kr 334,- inkl. mva så 362,- er jo billig :smiley:

Ja, det var derfor jeg linket disse ! Ser andre som skal ha 650,- for den, og da er de ikke så attraktiv og får konkuranse ! Men det er jo synd at det ikke skal gå ann å tjene mer enn 29,- på en slik for en forhandler også, da !

Men det er jo derfor vi bruker nettet for hva det er værd :wink: , selv om det er synd for forhandlerne !

Jo men nettbutikk er en ting, fysisk butikk en annen.

Om en fysisk butikk selger den for 450,- så syns nok de fleste det er rimelig.

Ingen porto/frakt, ingen ventetid. Det betyr jo litt for de fleste :wink:

Jeg har kjøpt noen slike hos Teknikkmagasinet. koster vel 200 på tilbud. Funker som de skal. Teit å betale 600 for dette når man får det billig mange andre steder :)

ikke se dere blinde på "tilbud" fra enkelte forhandlere. Sjekk ut Teknikkmagasinet for eksempel. søk på DVB-T og du vil finne en del.

DAB tv får man jo kjøpt til tusenlappen, bla på Marinaen i Sætre. Der det er DAB signaler får du inn fler kanaler enn riks tv. Statoil har dette og flere bensinstasjoner. Dette er med en liten skjerm.

DVB-T går fint å koble til en stor tv, for eksempel 42" som jeg har hjemme. Man bruker bare en vanlig PC og kobler denne til TV´n :)

Men sjekk prisene :)

Føkk deg...

Tenker du på å koble pc´n til 42" ?

Det jeg bruker er en helt vanlig Acer Aspire 5720g, med 2gb minne Den klarer dette helt fint.

Når jeg prøver dette med en Acer One med 1gb minne fungerer det ikke, jeg får ikke full skjerm. Det har nok noe med at skjermkortet i Aspiren har mer minne.

Hvis det var det du tenkte på ?

Føkk deg...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...