Jump to content

Når vi snakker om TV på laptopen i båten, se på denne:

Worry II

Recommended Posts

Du trenger antakelig bedre antenneforhold.

Med det digitale nettet, så har man fått bedre "plass", dvs at flere kanaler sender på samme frekvens. Pga geografisk forhold vil ulike frekvenser komme bedre fram enn andre (ulik bølgelengde). Alle NRK-kanaler sender å samme frekvens, ergo har de samme muligheter for å komme (godt) fram til deg. At du får "kontakt" med kodede sendinger, og ikke NRK, skyldes nok derfor at du dekningsmessig er akkurat i grenseland.

Bare så det er sagt - jeg har ikke denne boksen fra Strandberg, men har mine erfaringer fra en Grundig-dekoder på hytta, hvor jeg altså ligger i dette grenselandet.

Redigert av Ronald (see edit history)

... men ikke spør meg om hvorfor..

Fordi forhold varierer (litt) hele tiden. Har du gode forhold, så spiller ikke det noen rolle i praksis - da er forholdene gode nok hver gang du søker etter kanaler. Er du imidlertid i grenseland, så kan signalkvalitet og -styrke veksle mellom å ligge på den rette eller gale siden av hva som er "godt nok". Prøver du fra en dag til en annen så er det større sjans for variasjon enn hvis du prøver fra minutt til minutt - værforholdene spiller inn på kvaliteten.

Redigert av Ronald (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...