Jump to content

Er det mulig å polere vekk riper i skjemen på plotteren ?

Rastløs

Recommended Posts

Tror ikke det er lurt.

De fleste plottere har et antirefleksbelegg yttest slik at det ikke er glass du polerer på. Det er derfor det ripes lettere enn glass.

F.eks så gjorde Raymarine en blemme for noen år siden med belegget på C og E serien sin hvor det ble riper av enhver berøring. Etter noen mnd var skjermen så ripete at det virkelig var stygt.

Skjermene ble byttet hos de som klagde og det var ikke få.

Dette gjaldt en produksjon ca rundt 2006....

Mvh. SAP

Blanke flater med antirefleksbehandling har gjerne et pådampet belegg. Dette belegget er svært tynt. Vi snakker nanometer(milliondeler av millimeter). Det sier seg selv at med rubbing vil man fort slipe bort dette belegget.

Ellers finnes det et produkt som heter micromesh, dette har jeg brukt på en høytalerkasse jeg laget i vinter, og den ble blank..... :-) Jeg mener Micromesh opprinnelig ble laget for å fjerne riper i "frontruta" til småfly, men det kan godt være en skipperskrøne..

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

• 7 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...