Rastløs Startet 17.Juni.2010 Del på Facebook Startet 17.Juni.2010 Plotteren min har noen riper i skjermen. Jeg haade tidliger riper i plexi glass rutene mine i båten. Dette greide forhandler å rubbe/pollere bort. Er det mulig med en plotter skjerm ?(raymarine c120) Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 17.Juni.2010 Del på Facebook Svart 17.Juni.2010 vil tro det. sjekk ut denne http://www.prisguide.no/produkt/79182 Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Rastløs Svart 17.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2010 (redigert) Hmm 39 kroner på Clas Ohlsson er jo et godt alternativ til en ny plotter til X antall tusen. Tydelig hvor jeg skal på Lørdag :) Redigert 17.Juni.2010 av Rastløs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørnøy Svart 17.Juni.2010 Del på Facebook Svart 17.Juni.2010 Tannkrem virker kjempebra. Polerte opp ett gammelt kompass, med plast topp (plexi/lexan). Dette ble like blankt som nytt. Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 17.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2010 (redigert) Jeg har gjort et 1 til 1 forsøk med Colgate total. Colgate fikset det ikke - Må nok bli lurium fra CO Redigert 17.Juni.2010 av Rastløs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nightlife Svart 17.Juni.2010 Del på Facebook Svart 17.Juni.2010 Jeg bruker autosol på bilruter, lykter, kompasset mitt, glassdøren til båten ... alt blir supert:) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 17.Juni.2010 Del på Facebook Svart 17.Juni.2010 Tror ikke det er lurt. De fleste plottere har et antirefleksbelegg yttest slik at det ikke er glass du polerer på. Det er derfor det ripes lettere enn glass. F.eks så gjorde Raymarine en blemme for noen år siden med belegget på C og E serien sin hvor det ble riper av enhver berøring. Etter noen mnd var skjermen så ripete at det virkelig var stygt. Skjermene ble byttet hos de som klagde og det var ikke få. Dette gjaldt en produksjon ca rundt 2006.... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Servicemannen Svart 17.Juni.2010 Del på Facebook Svart 17.Juni.2010 I tillegg er mange som bruker glassrenser og tilsvarende produkter på skjermen. Der sprekker lakkbelegg over tid og skjermen blir stygg. Kjøp nytt glass og bruk kun vann og mikroklut. I tilfelle du har fett på skjermen kan du bruke mild såpevann og spyle godt med vann etter. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Hallaron Svart 18.Juni.2010 Del på Facebook Svart 18.Juni.2010 Blanke flater med antirefleksbehandling har gjerne et pådampet belegg. Dette belegget er svært tynt. Vi snakker nanometer(milliondeler av millimeter). Det sier seg selv at med rubbing vil man fort slipe bort dette belegget. Ellers finnes det et produkt som heter micromesh, dette har jeg brukt på en høytalerkasse jeg laget i vinter, og den ble blank..... :-) Jeg mener Micromesh opprinnelig ble laget for å fjerne riper i "frontruta" til småfly, men det kan godt være en skipperskrøne.. Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
OPTIMAL Svart 19.Juni.2010 Del på Facebook Svart 19.Juni.2010 Jeg fikk riper i antirefleksbelegget på min Garmin plotter. Prøvde å fjerne solkrem med vindusrens, Ble problemer med refleks i sterkt sollys. Belanor skiftet glasset for ca 1500 kr Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 14.August.2017 Del på Facebook Svart 14.August.2017 Noen som har nye erfaringer med tanke på å fjerne rester av antireflexbelwgget Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 14.August.2017 Del på Facebook Svart 14.August.2017 Trådstarter (Rastløs) - anbefale at du sender en e-mail til de som har produsert kartplotteren eller Norsk leverandør og spør de til råds, da vil du få det rette anbefalingene, å begynne å eksperimentere er etter min vurdering ekstremt lite lurt. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.